جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

لنت ترمز و جعبه فيوز

لنت ترمز و جعبه فيوز اتوموبيل دو تا از اصلي ترين قطعات يدكي خودرو هستند. امروز در اين مقاله قصد داريم تا شما را با اين دو قطعه بيشتر آشنا كنيم و به شما بگوييم كه اين دو قطعه را، به عنوان لوازم يدكي كيا و هيونداي كه بسيار با اهميت هستند را بايد از كجا تهيه كنيم. با ما تا انتهاي اين مطلب همراه باشيد.

لنت ترمز

زماني كه خودرو ميخواهد از توقف بايستد نيازمند يك اصطكاك قابل توجه است. وظيفه توليد اين اصطكاك مستقيما برعهده سيستم ترمز است كه آن هم نهايتا از لنت ترمز براي توقف استفاده ميكند. لنت ها به محض اينكه ما پا روي پدال ترمز گذاشتيم به سمت ديسك ها فشرده شده و با ايجاد يك اصطكاك قابل توجه باعث كم شدن سرعت و در نهايت توقف كامل خودرو ميشوند.

در خصوص طول عمر لنت ترمز هيونداي و كيا هيچ قانون نوشته شده خاصي وجود ندارد. طول عمر آن ها هرچند به فاكتورهاي مختلفي بستگي دارد اما بيشتر وابسته به شيوه رانندگي و راندن شما دارد. اما به صورت حدودي برآورد ميشود كه طول عمر هر لنت تا 80 هزار كيلومتر باشد و بعد از آن بايد تعويض شود.

چگونه متوجه تمام شدن لنت ترمز شويم ؟

نكات زير ميتوانند به شما كمك كنند تا بفهميد چه زماني نياز به تعويض لنت ترمز كيا يا هيونداي داريد:

  1. چراغ هشدار
  2. وارسي چشمي ساده
  3. شنيدن صداي عجيب مثل خرخر از لنت
  4. كشيدن فرمان در زمان ترمز
  5. لرزيدن غيرعادي پدال ترمز

جعبه فيوز

جعبه فيوز در واقعا جعبه اي است كه فيوزها و رله هاي (كليدهاي الكتريكي سريع) يك سيستم الكتريكي را در خود جاي داده است. در كاربردهاي خودرو معمولاً يك جعبه فيوز اوليه (كه شامل موتور ولتاژ بالا و فيوزها و رله ها است) به همراه جعبه فيوز ثانويه كه حاوي فيوزها و رله ها به لوازم جانبي است وجود دارد. اكثر وسايل نقليه همچنين داراي جعبه فيوز داخل اتاق يا صندوق خودرو هستند كه معمولاً در سمت راننده تعبيه ميشود. اين جعبه وظيفه كنترل بخش هاي داخلي اتاق را دارد.

در حالي كه بيشتر پنل هاي فيوز طوري ساخته شده تا دوام زيادي داشته باشد، اما گاهي اوقات مي توانند با مشكلاتي روبرو شده و در كاركرد وسيله نقليه مشكلي ايجاد كنند. معمولاً يك جعبه فيوز مشكل دار چند علائم سده ايجاد مي كند كه مي تواند در مورد مشكلات و مسائل احتمالي به راننده هشدار دهد. اگر شما نيز هر كدام از علائم زير را در ماشين خود مشاهده يا احساس ميكنيد جهت بررسي دقيق به يك مكانيك خوب مراجعه كنيد و در صورت لزوم خود را آماده تعويض و خريد جعبه فيوز داخل اتاق خودرو كنيد.

سخن آخر

ما امروز در اين مطلب سعي كرديم تا اطلاعات بسيار خوبي را در رابطه با لنت ترمز و جعبه فيوز، به خصوص در مورد خودرو هاي كره اي مثل هيونداي و كيا در اختيارتان قرار دهيم. اگر قصد تعويض هر كدام را داريد و نمي‌دانيد بايد آن قطعه را از كجا تهيه كنيد تا از كيفيت و اصالت آن مطمئن باشيد، پيشنهاد ما به شما استفاده از فروشگاه مجازي لوازم يدكي خودرو مي‌باشد. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۴۶:۳۱ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :