جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

چگونه مي‌توان سايز انگشتر را بزرگ يا كوچك كرد؟

بعد از يك دوره كاهش وزن، امكان دارد كه اندازه حلقه شما براي انگشتتان كمي بزرگتر شود. خوشبختانه طلا فروشي‌ها به راحتي مي‌توانند انگشت شما را اندازه بگيرند و مطابق آن سايز انگشترتان را نيز كمتر كنند و انگشترتان را با اندازه‌اي جديد تحويل شما دهند.

براي كوچك كردن انگشتر ، تعميركار طلا اول حلقه را برش مي‌دهد و بخش از آن را بريده و كنار مي‌گذارد تا حلقه تنگ‌تر شود. سپس دو انتهاي آن را به هم جوش داده و انگشتر به حالت دايره‌اي خود بر مي‌گردد. براي بزرگ كردن انگشتر هم طلاساز پس از برش حلقه، آن را مي‌كشد تا به اندازه دلخواه برسد. سپس از فلزات ديگر براي پر كردن اين فاصله بهره مي‌گيرد.

به طور كلي، متخصص‌هاي طلا و جواهر، انگشتر را برش مي‌دهند تا اندازه آن را بزرگ يا كوچك كنند و سپس دوباره حلقه را جوش مي‌دهند. در انتها هم دقيقا روي همان قسمتي كه برش انجام شده هويه‌كاري انگشتر  انجام مي‌شود. اما توجه داشته باشيد كه انگشترها پس از تغيير سايز، از محلي كه بريده و دوباره هويه‌كاري شده‌اند ضعيف مي‌شوند. فرقي هم نمي‌كند كه اين برش و جوش‌كاري در كدام بخش انگشتر انجام شده باشد. در هر صورت، اگر فشار زيادي روي آن بخش وارد شود، احتمال شكستن حلقه زياد خواهد بود. بنابراين، بهتر است در زمان خريد دقت كافي داشته باشيد و انگشتري تهيه كنيد كه قابليت تغيير سايز داشته باشد تا به راحتي بتوانيد آن را به سايز دلخواهتان درآوريد.

بيشتر بخوانيد :

براي انگشتري كه براي دست گشاد شده مي‌توانيد خودتان در خانه از چسب سيليكون هم كمك بگيريد. به اين صورت كه مقدار بسيتر كمي سيليكون شفاف را در بخش داخلي حلقه بريزيد. سپس با يك تكه چوب يا پلاستيك سطح آن را صاف كنيد تا برآمدگي نداشته باشد. انگشتر را در جايي ثابت بگذاريد تا سيليكون خشك شود. بسته به نوع سيليكون، ممكن است خشك شدن آن، بين ۲۴ تا ۴۸ ساعت طول بكشد.

منبع : https://www.azadi.gold/

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۵۶:۵۵ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :