جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

نكات مهم براي بالا بردن كيفيت استخر و پايين تر آوردن هزينه هاي ساخت استخر

ساخت استخر و البته نگهداري آن نيازمند صرف هزينه و البته زمان است. اما با دنبال كردن نكاتي كه در اين صفحه توضيح داده شده، مي توان تا حد زيادي هزينه هاي استخر را كاهش داده و كيفيت آن را افزايش داد.

۱- استفاده از لوله هاي يو پي وي سي  در تجهيزات و لوله كشي هاي زير كار استخر

به جاي لوله هاي گالوانيزه كه اين امر به دليل وجود كلر در آب استخر و مقاومت لوله هاي يوپي وي سي در برابر كلر باعث طول عمر بيشتر درلوله ها مي گردد و نيز در بازار هزينه لوله هاي يوپي وي سي از لوله هاي گالوانيزه عدد قابل توجه اي كمتر مي باشد.

۲. استفاده از اسكيمر براي تصفيه آب هاي سطحي استخر

در استخر هاي سرپوشيده بابت تصفيه آبهاي سطحي استخر براي پايين آمدن هزينه ها بهتر است از اسكيمر بر روي ديواره استفاده شود تا از مخازن سر ريز در داخل تصفيه خانه استفاده شود . اين امر باعث كم شدن فضاي استفاده شده در تصفيه خانه و نيز حذف يك مخزن سر ريز در داخل تصفيه خانه مي شود . كه در نتيجه كم شدن هزينه هاي بابت كندكاري اتاقك تصفيه خانه و هزينه مخزن و لوله و اتصالات بين مخزن و پمپ ها مي شود.

بيشتر بخوانييد : نعمير استخر

۳- كاشيكاري استخر در زمان ساخت به جاي رنگ كردن آن .

اينكار علاوه بر زيبايي باعث عمر بيشتر استخر نيز مي شود  در صورتي كه رنگ هاي استخر به صورت تقريبي هر سال و يا در بهترين حالت هر ۲ سال يك بار نياز به ترميم و رنگ كاري مجدد دارند.

۴-استفاده از كنترلرهاي ديجيتالي  كنترل دماي آب استخر

كه اين كار علاوه بر كنترل دقيق دماي آب استخر در زمان نگهداري و استفاده از استخر در دراز مدت باعث كاهش هزينه ها از قبيل استهلاك در پمپ ها و تجهيزات نيز باعث كاهش مصرف گاز در زمان استفاده از استخر مي شود.

۵-تهويه مناسب در استخر هاي سر پوشيده با استفاده از سنسورهاي كنترل رطوبت در اگزاست فن هاي استخر مي توان تهويه مناسبي در محوطه استخر ايجاد كرد كه اين كار علاوه بر كاهش مقدار كاركرد فن اگزاست و كاهش استهلاك در فن و كاهش مصرف برق نيزباعث ايجاد يك هواي مناسب در محيط استخر شده و در درازمدت باعث جلوگيري از پوسيدگي در تجهيزات روشنايي و تجهيزات فلزي در محيط استخر مي شود.

منبع : https://www.tomestakhr.com/

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۰۱:۲۱ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :