جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

نكات مهم براي بالا بردن كيفيت استخر و پايين تر آوردن هزينه هاي ساخت استخر(بخش 2)

ساخت استخر و البته نگهداري آن نيازمند صرف هزينه و البته زمان است. اما با دنبال كردن نكاتي كه در اين صفحه توضيح داده شده، مي توان تا حد زيادي هزينه هاي استخر را كاهش داده و كيفيت آن را افزايش داد.

1-استفاده از تايمر هاي تصفيه بابت كنترل اتوماتيك پمپ تصفيه استخر و جكوزي

با استفاده از تايمرهاي اتوماتيك ميتوان در زمان هايي كه كمتر از استخر استفاده  ميشود مقدار كار كرد پمپ ها را كاهش داد براي مثال استخري كه در محاسبات در هر ۲۴ ساعت  چهار بار بايد كل آب استخر از فيلتر عبور كند را مي توان در زماني كه از آن استفاده نمي شود يك الي دو بار كل آب استخر از روي فيلتر عبور كند كه اين كار علاوه بر كاهش مصرف برق در پمپ نيز موجب پايين آمدن استهلاك در سيل و بلبرينگ پمپ ها و نيز  كاهش استهلاك در فيلتر استخر ميشود.

2-استفاده از سنسورها جهت جلوگيري از آب گرفتگي تصفيه خانه

به دليل عدم وجود چاه جذبي و تخليه مناسب آب در زمان تركيدگي لوله و نشتي از  تجهيزات  تصفيه خانه، جهت تخليه و عدم آبگرفتگي تصفيه خانه پيشنهاد شركت براي آگاه سازي سريع تر و حتي قبل از آب گرفتگي كامل تجهيزات ، نصب يك عدد سنسور كنترل سطح مايعات مي باشد كه در زمان اولين نشتي و آب گرفتگي سطحي اين سنسور عمل كرده و آژير به صدا در آيد تا مسئول استخر و يا سرايدار ساختمان از آب گرفتگي يا نشتي آگاه شود و اقدامات لازم را انجام دهند تا باعث جلوگيري از حسارت هاي جدي به تصفيه خانه شود.

بيشتر بخوانيد : نگهداري استخر

3- استفاده از لامپ هاي استخري ال اي دي  به جاي لامپ هاي هالوژني با توان بالا

در لامپ هاي استخري ال اي دي استاندارد بسته به مقدار طول استخر ميتوان لنز هاي پرتاب نور را براي نفوذ و پخش نور در آب تغيير داد و لامپ مناسب و مورد نظر را انتخاب نمود در لامپ هاي ال اي دي از فرايند شيشه و اورينگ براي آبندي استفاه نميشود و كل برد و لامپ ها در داخل رزين هستند كه اين كار باعث مي شود در صورت آپارات صحيح كابل به هيچ عنوان آب وارد لامپ نشده و باعث طول عمر آن ميشود .

يكي ديگر از ويژگي هاي لامپ هاي ال اي دي توان مصرفي بسيار پايين آن ميباشد. براي مثال يك لامپ ال اي دي ۳۶ وات نور پردازي مشابه به يك لامپ حبابي با توان مصرفي ۳۰۰ وات را دارد ونكته ديگر اين است كه در لامپ هاي ال اي دي ميتوان از رنگ بندي هاي مختلفي استفاده كرد و يكي ديگر از كاهش هزينه هاي آنها پايين آمدن مقدار قطر كابل هاي زير كار ميباشد  كه در لامپ هاي ال اي دي ميتوان از سيم  با قطر۱.۵ استفاده نمود ولي در يك لامپ حبابي بايد از سيم ۴ استفاده شود كه اين كار باعث كاهش در هزينه هاي اجرا مي شود.

4-استفاده از فيلترهاي استيل به جاي فيلتر هاي فايبر گلاس

با توجه به راحتي كار با فيلترهاي فايبر گلاس براي كارفرما ها در زمان استفاده از فيلتر و بكواش زدن هاي دوره اي به دليل وجود شير شش راه بر روي فيلتر لازم شد نكاتي دررابطه با اين  فيلتر ها گفته شود.

منبع : https://www.tomestakhr.com/


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۱۷:۰۱ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :