جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

آيا مي توان دوباره جراحي لاغري انجام داد؟

چاقي اختلالي است كه افراد چاق تا آخر عمر درگير آن هستند. اضافه وزن زمينه ساز بيماري هاي زيادي است و بيماران تلاش زيادي براي كاهش آن مي كنند. رژيم هاي غذايي و ورزش تنها 10 درصد از اضافه وزن را كم مي كنند و بعد از مدتي وزن از دست رفته حتي گاها بيشتر از قبل باز مي گردد. در حال حاضر، عمل لاغري بهترين گزينه براي كساني است كه چاقي مفرط دارند. به عبارت ديگر، جراحي لاغري باعث كاهش وزن زياد (نسبت به رژيم و ورزش) و ثابت ماندن وزن سالم در مدتي طولاني مي شود.

با وجود آنكه جراحي لاغري ابزاري عالي و موثر در كاهش وزن است اما خود بيمار تعيين مي كند كه عمل براي او يك معجزه باشد يا خير. حتي اگر بهترين جراح  اسليو  اين كار را براي شما انجام دهد، اگر بعد از عمل دستورات پزشك را در برنامه هاي روتين تان اعمال نكنيد، وزن كم شده باز مي گردد.

كنترل دلايل برگشت وزن بعد از عمل لاغري كه به سبك زندگي بيمار مرتبط اند، چالش برانگيز هستند اما خانواده و دوستان مي توانند در اين مورد به شخص كمك كنند. اما دلايل پزشكي به راهكار ديگري نياز دارند. كساني كه با وجود انجام كارهاي لازم دوباره دچار اضافه وزن شده اند مي توانند بار ديگر جراحي لاغري را تجربه كنند.

تكرار جراحي اسليو معده

اگر معده بعد از جراحي اسليو بزرگتر شود، مي توان جراحي را تكرار كرد. تكرار اسليو معده عملي است كه در آن معده به همان اندازه اي كه بعد از عمل اول بوده، كوچك مي شود. پروسه آن هم به شكل همان جراحي اوليه است و همان روز عمل به خانه باز مي گرديد.

تكرار عمل باي پس معده

اگرچه عمل باي پس اوليه با جراحي انجام مي شود، عمل باي پس ثانويه را مي توان به روش اندوسكوپي و بدون نياز به برش جراحي انجام داد. در عمل دوباره، كيسه معده كه در عمل قبلي ايجاد و حالا بزرگ شده، كوچكتر مي شود. و يا مي توان معبر بين كيسه معده و روده را تنگ تر كرد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۰۵:۵۷ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :