جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

انواع طلا هندي

گفتيم كه طلاي هندي در شهرها و مناطق مختلف طراحي و قيمت‌هاي متفاوتي دارد. به همين خاطر در ادامه برخي از انواع طلا هندي را به شما معرفي كرده‌ايم.

طلاي مليله‌كاري هندي (Filigree)

مليله‌كاري، شاخه‌اي از هنر فلزكاري است كه با مفتول‌هاي نازك نقره يا طلا انجام مي‌پذيرد. اين طرح در ساخت طلاي هندي بسيار رايج و محبوب است به اين دليل كه بسيار ظريف و زيبا ساخته مي‌شود و طراحي‌هاي منحصر به فرد هم دارند. در اين سبك از پيچاندن فلز با ظرافت زياد به يك الگوي يا طراحي دقيق دست پيدا مي‌كنند.

طلا و جواهر كُندان (Kundan)

جواهرات كندان يا جواهرات سنتي هند كه از امپراطوري مغول ساخته شده است، از طلا و نقره با سنگ‌هاي قيمتي طبيعي ساخته مي‌شوند. سنگهاي قيمتي همچون زمرد، الماس و ياقوت كبود گوهرهاي رايجي هستند كه در ساخت مصنوعات طلاي هندي (طلاي كندان) به وفور مورداستفاده قرار مي‌گيرند. اين مدل از طلا از چندين لايه سنگ قيمتي و فلزات گرانبها ساخته مي‌شود كه با ظرافت كامل به يكديگر متصل مي‌شوند.

براي اطلاعتان بد نيست بدانيد كه اين مدل طراحي طلا در اواخر قرن ۱۶ ميلادي توسط طراحان طلا و جواهر مغولي ابداع شد. آنها با تلفيق دو تكنيك مختلف، شكل جديدي از جواهر را پديد آورند كه امروزه به عنوان طلاي سنتي هندي از آن ياد مي‌شود. آنها در طرح خود زيورآلات سنتي را با سنگ‌هاي قيمتي و فلزهاي گرانبها همانند طلا تركيب كردند و نام طرحشان را نيز «كندان» گذاشتند.

بيشتر بخواندي :

جواهرات ميناكاري هندي (Meenakari)

ميناكاري در سبك‌هاي مختلف طراحي و توليد طلا و جواهر در كشور هند استفاده مي‌شود. همان‌طور كه در بالا هم اشاره كرديم، در دنياي مد و فشن، طلاي ميناكاري‌شده از محبوبيت بسيار بالايي برخوردار است. دليلش هم اين است كه رنگ و طرح‌هاي ويژه‌اي به طلاهاي معمولي مي‌بخشد. جواهرات ميناكاري‌شده در انواعِ رنگ‌ها، طرح‌ها و شكل‌ها در اختيار مشتري‌ها قرار دارند تا هر فردي بنا به سليقه شخصي خود، هرآنچه مي‌خواهد را انتخاب و خريداري كند. اين طلاها عموما قيمت مناسبي هم دارند، در نتيجه براي معتادان به مد و فشن كه عاشق تنوع هستند، گزينه‌هاي بسيار مقرون‌به‌صرفه‌اي بشمار مي‌روند.

جواهرات هندي كادا (KADA)

جواهرات هندي كادا بيشتر به صورت جفت هستند و قسمت داخلي هر Kada با طرح‌هاي گل، مانند گل مينا، پوشيده شده كه آنها را بسيار خاص كرده است. در گذشته در قسمت خارجي كادا از الماس‌هاي تراش نخورده استفاده مي‌شد كه انتهاي هر كادا توسط شكل‌هايي از حيوانات مانند فيل‌هايي با تنه‌هاي در هم آميخته تزئين مي‌شد. اين جواهرات زيباترين هديه طلا در هندوستان مخصوصاً به عنوان هديه عروس محسوب مي‌شوند.

منبع : طلاي آزادي


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۱۵:۴۷ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :