جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

اسليو معده و عوارض آن، بيشتر بدانيد

امروز در اين مطلب قصد داريم تا اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه عمل جراحي اسليو معده و عوارض آن در اختيار شما عزيزان قرار دهيم و به شما بگوييم اين جزاحي چه عوارضي مي‌تواند داشته باشد تا اگر قصد انجام عمل اسليو معده  را داريد تمامي جوانب آن را در نظر بگيريد. با ما تا انتهاي اين مطلب همراه باشيد.

اسليو معده و مراحل انجام آن

روش جراحي اسليو معده به اين شكل است كه معده را به دو قسمت تبديل مي كنند و شبيه به يك موز در مي آورند.  جراحي اسليو معده را افرادي مي توانند انجام دهند كه بيشتر از ۴۰ كيلو اضافه وزن دارند و نمي توانند با گرفتن رژيم غذايي عادي و ورزش كردن، وزن خود را پايين بياورند.

همچنين مخصوص افرادي است كه از بيماري هاي مختلف، وزنشان بسيار بالا رفته است. اما بايد بدانيد كه اسليو‌ معده هم مانند تمام جراحي هايي كه باعث تغيير وضعيت يك عضو از بدن مي شود، عوارض مخصوص به خودش را دارد.

عوارض اسليو معده

همانطور كه گفتيم اين جراحي عوارض متعددي را مي‌تواند داشته باشد كه در ادامه به آنها مي پردازيم.مهمترين عارضه اي كه مي‌توان در اسليو معده عنوان كرد اين است كه فرد ديگر توانايي زياد خوردن و سريع خوردنش را از دست مي دهد و همين است كه به روند لاغري اش كمك مي كند.اما برخي از عوارض وجود دارند كه اكثر آنها به دليل انجام ناصحيح جراحي يا استفاده از مواد نامرغوب به وجود مي‌آيند. آن ها عبارتند از:

  • نشت در خط منگنه
  • شل شدن و افتادگي پوست
  • كمبود ويتامين ها و مواد معدني
  • خونريزي در خط منگنه
  • ريزش مو
  • فتق هياتل

همانطور كه در بالا مشاهده مي كنيد دو مورد از عوارضي كه عنوان كرديم به خط منگنه مربوط مي شود. منگنه در واقع خطي است كه توسط پزشك جراح  لاغري روي معده ايجاد مي‌شود و باعث مي‌شود كه معده به دو قسمت مختلف تقسيم شود.

اولين موردي كه در عوارض اسليومعده عنوان كرديم خونريزي خط منگنه بود. اين خط ممكن است خونريزي كند كه البته احتمال خونريزي اش كمتر از يك درصد مي باشد؛ اما معمولاً خونريزي خط منگنه در اين روش درماني بسيار كمتر از روش‌هاي ديگر مي باشد. اگر خونريزي ايجاد شود بايد جراحي ديگري روي بيمار انجام شود تا تمام خوني كه جمع شده تخليه شود و آن قسمت تصحيح شود.

مورد بعدي كه در قسمت ” اسليو معده چه عوارضي دارد؟ ” عنوان كرديم فتق هياتل است. زماني اين فتق اتفاق مي‌افتد كه قسمتي از معده سر بخورد و به ديافراگم قفسه سينه برود،كه اين مشكل بسيار در افراد چاق شايع بوده و فقط مي توان آن را از طريق آندوسكوپي تشخيص داد. براي برطرف كردنش بايد محل بيرون‌زدگي با دوختن شدن درمان شود.

سخن آخر

ما امروز در اين مطلب سعي كرديم تا اطلاعات بسيار كاربردي را در زمينه عوارض اسليو معده در اختيار شما عزيزان قرار دهيم و به شما بگوييم كه اگر قصد جراحي اسليو معده را داريد ممكن است چه عوارضي را با خود به همراه بياورد. اميدواريم از اين مطلب استفاده كرده باشيد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ دى ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۵۸:۲۳ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :