جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

دندانپزشكي كودكان

كودكان داراي دندان هاي بسيار حساسي هستند و بايد به آنها توجه بسيار زيادي شود. مراقبت از دندان هاي كودكان بسيار سخت تر از مراقبت از دندان هاي دائمي است بايد پدر مادر ها دقت داشته باشند تا نكات بسيار مهمي را در اين زمينه رعايت كنند. امروز در اين مطلب قصد داريم تا اطلاعات بسيار زيادي را در زمينه دندانپزشكي كودكان در اختيار شضما عزيزان قرار دهيم و به شما بگوييم بايد چه نكاتي را جهت بهداشت صحيح دهان و دندان فرزندتان رعايت كنيد. با ما همراه باشيد.

پوسيدگي دندان در كودكان

اصلي ترين، شايع ترين و پر بحث ترين مشكل دندان در كودكان كه نيازمند توجه فوري و پيشگيري است، پوسيدگي دندان در كودكان است. به دلايل مختلفي دندان كودكان راحت تر دچار پوسيدگي مي شود و به همين علت بايد در همان سنين كودكي و زماني كه اولين دندان هاي شيري در مي آيند به منظور پيشگيري و آموزش هاي لازم به دندانپزشك متخصص اطفال و كودكان مراجعه كنيم.

همچنين درمورد عصب كشي دندان بيشتر بدانيد.

حساسيت بالاي دندان

يكي ديگر از مشكلات دندانپزشكي كودكان كه نسبتاً شايع است حساسيت دندان ها است. اگر متوجه شده ايد كه شما با خوردن غذاها يا نوشيدني هاي سرد و گرم يا تنفس در هواي سرد  و گرم مشكلاتي در دندان خود (مانند درد) تجربه مي كند احتمالا دندان هايش حساس هستند.

حساسيت دندان، بيشتر به دليل نازك بودن ميناي دندان در دندان هاي شيري و حساس بودن ذاتي آن ها است. نازك بودن ميناي دندان باعث مي شود كه مينا به راحتي توسط پلاك و اسيد ساييده مي شود.

براي پيشگيري از حساسيت دندان ها در كودكان از راه حل هايي مانند فيشور سيلانت يا فلورايد تراپي استفاده مي شود. با اين روش ها حساسيت دندان به عنوان يكي از شايع ترين مشكلات دندانپزشكي كودكان كاملا قابل درمان و كنترل است.

براي كسب اطلاعات بيشتر درمورد ايمپلنت فوري اينجا كليك كنيد.

دندان قروچه

هر زمان كه كودك شما به صورت عمدي يا غير عمدي، در خواب و يا زمان هوشياري دندان هاي خود را به هم بسابد اصطلاحا گفته مي شود كودك دندان قروچه دارد. به دندان قروچه براكسيسم هم گفته مي شود كه از بزرگترين معضلات و مشكلات دندانپزشكي كودكان مخصوصا در سنين مدرسه است.

پيش بيني مي شود كه از هر 10 كودك 2 تا 3 نفر دندان قروچه دارند. علت براكسيم كودكان مي تواند عدم تطابق فك ها و دندان ها با هم، پاسخ به درد، عصبانيت و استرس، بيش فعالي و … باشد.

معمولاً دندان قروچه به هيچ درماني نياز ندارد و با رشد كودك متوقف مي شود. با اين حال ، اگر اين عادت ادامه پيدا كند، مي تواند دندان هاي شيري و حتي دائمي را به تدريج از بين ببرد و در نتيجه باعث درد عضلاني يا دندان دندان شود. سردرد، تحليل ميناي دندان و حساسيت دندان همچنين مي تواند يكي از علائم دندان قروچه مزمن باشد.

مشورت با يك دندانپزشك كودكان و يا يك متخصص ارتودنسي مي تواند به شما در كاهش و يا توقف كامل دندان قروچه در كودكان كمك كند. براي اطلاعات بيشتر در مورد دندان قروچه روي لينك كليك كنيد.

سخن آخر

امروز در اين مطلب سعي كرديم تا اطلاعات بسيار مهمي را در زمينه دندانپزشكي كودكان در اختيار شما عزيزان قرار دهيم و شما را با اصلي ترين و مهم ترين مشكلاتي كه در زمينه دندانپزشكي كودكان رايج هستند بيشتر آشنا كنيم. اميدواريم از اين مطلب استفاده كرده باشيد.

اگر قصد داريد تا در زمينه دهان و دندان اطلاعات بيشتري كسب كنيد، پيشنهاد ما به شما اين است كه حتما از مقالات وبسايت تهران ايمپلنت ديدن كنيد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ دى ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۳۵:۵۳ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :