جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

عمل اسليو معده و كاهش خطر ابتلا به سرطان با لاغري

امروز در اين مطلب قصد داريم تا اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه لاغري با عمل اسليو و كاهش خطر ابتلا به سراطان به كمك عمل اسليو معده را در اختيار شما عزيزان قرار دهيم. با ما تا انتهاي اين مطلب همراه باشيد تا به شما بگوييم كه ارتباط بين لاغري و سرطان چيست.

سرطان چيست؟

سرطان بيماري است كه در آن برخي از سلول هاي بدن به طور غيرقابل كنترلي رشد كرده و از حالت معمولي خارج مي شوند. آن ها اغلب خرابكاري كرده و به ساير قسمت هاي بدن سرايت مي كنند. سرطان تقريباً در هر جايي از بدن انسان كه از تريليون ها سلول تشكيل شده است مي تواند شروع شود.

به طور ساده تر بدن ما از تريليون ها سلول تشكيل شده كه در طول عمرمان به طور معمول رشد كرده و در صورت نياز تقسيم مي شوند. وقتي سلول‌ها غيرطبيعي هستند يا پير مي‌شوند، مطابق يك مكانيزم طبيعي، معمولاً مي‌ميرند. سرطان زماني شروع مي‌شود كه در اين فرآيند مشكلي پيش مي‌آيد و بدن ما به ساخت سلول‌هاي جديد ادامه مي‌دهد و سلول‌هاي قديمي يا غيرطبيعي در زماني كه بايد، نمي‌ميرند. همانطور كه سلول هاي سرطاني بدون كنترل رشد مي كنند، مي توانند سلول هاي طبيعي را از بين ببرند. اين كار باعث مي شود كه بدن شما به سختي كار كند.

چرا چاقي يكي از عوامل ابتلا به سرطان است؟


بافت هاي چربي خصوصا چربي هاي دور شكم، مواد شيميايي توليد مي كنند كه عملكرد بدن و سلول ها را تغيير مي دهد. به عنوان مثال، اين مواد مي توانند بر نحوه توليد و ترشح هورمون ها اثر گذارند. آنها همچنين تنظيم روند رشد سلول هاي بدن را برهم زده و از همه مهم تر، پاسخ التهابي بدن را فعال مي كنند.

با فعال شدن پاسخ التهابي بدن، سيگنال هاي رشد سلول ها نيز فعال شده و در نهايت منجر به سرطان مي شود. اين واكنش بدن كاملا طبيعي است زيرا التهاب بخشي از روند ترميم بدن در زمان بيماري يا آسيب ديدگي است. مشكل اينجاست كه فعال بودن دائمي اين پاسخ التهابي مي تواند بر DNA سلول هاي سالم تاثير گذاشته و موجب سرطاني شدن آنها شود.

عمل اسليو معده

جراحي اسليو معده نوعي عمل جراحي براي كوچك كردن معده است. در اين عمل حدوداً ۷۰ تا ۸۰ درصد از حجم معده در افرادي كه داراي اضافه وزن شديد يا چاقي مفرط هستند برداشته مي‌شود. به عبارتي، بعد از اين عمل تنها ۲۰ تا ۳۰ درصد از معده اوليه در حفره شكم باقي مي‌ماند.

نام اين عمل در انگليسي به صورت دقيق تر (Gastric Sleeve Surgery) يا (Vertical Sleeve Gastrectomy) و به معناي برش و برداشتن بخش بزرگي از معده است. اسليو در انگليسي به معناي آستين است و علت نامگذاري عمل كوچك كردن معده به اين نام، اين است كه پس از برش و خارج كردن حجم زيادي از معده، بخش باقي مانده شبيه آستين خواهد شد. (البته بيشتر شبيه به يك موز است.)

سخن آخر

ما امروز در اين مطلب سعي كرديم تا اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه عمل اسليو معده و كاهش خطر ابتلا به سرطان با لاغري را در اختيار شما عزيزان قرار دهيم. اميدواريم از اين مطلب استفاده كرده باشيد و براي شما مفيد بوده باشد. كسب اطلاعات مي‌تواند به شما كمك كند تا بتوانيد بهترين تصميم را براي آينده خود بگيريد و دچار پشيماني نشويد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ دى ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۰۵:۱۹ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :