جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

متخصص ارتودنسي كيست و بايد چه ويژگي هايي داشته باشد؟

ارتودنسي روشي فوق كاربردي براي درمان ناهنجاري هاي دهان و دندان است و امروز در اين مقاله قصد داريم تا به شما بگوييم يك متخصص ارتودنسي بايد چه ويژگي هايي داشته باشد كه ما بدانيم با يك پزشك عادي متفاوت است. با ما تا انتهاي اين مطلب همراه باشيد.

متخصص ارتودنسي كيست؟

متخصص ارتودنسي دندان شخصي است كه بعد از اتمام دوره عمومي دندان پزشكي، در دانشگاه، آموزش‌هاي ويژه‌اي را در زمينه ارتودنسي دندان به مدت سه سال (به صورت تئوري و باليني) گذرانده است. كار اين متخصص در وهله اول پيشگيري و سپس تشخيص و اصطلاح نامنظمي‌هاي دهان، دندان و صورت است. اين متخصص طيف گسترده‌اي از روش‌هاي درماني را براي صاف كردن دندان‌هاي كج، رفع مشكلات بايت و تراز كردن صحيح فك‌ها بكار مي‌برد و در طراحي يا اصلاح طرح لبخند نقش بسيار مهمي ايفا مي‌كند.

روش كار متخصص ارتودنسي

در اغلب موارد، افراد با مراجعه به يك دندانپزشك عمومي و با تشخيص مشكلات عدم هماهنگي دندان‌ها، آن‌ها را به يك متخصص ارتودنسي خوب ارجاع مي‌دهد. البته افراد مي‌توانند بدون مراجعه به دندانپزشك عمومي، مستقيما به مطب ارتودنتيست مراجعه كنند. ارتودنتيست طي يك جلسه، شخص را معاينه كرده و پس از ارزيابي‌هاي لازم با مشاهده كردن دندان‌ها و فك مشكل شخص را تشخيص مي‌دهد.

سپس براي قطعي شدن تشخيص، با كمك اشعه ايكس از دندان‌ها و فك مراجع تصاويري تهيه مي‌كند تا به طور قطع مشكل را تشخيص داده و درمان هاي متناسب با آن را پياده كند. طي همين جلسه، هر آنچه كه بايد براي طول درمان بدانيد (از جمله هزينه ارتودنسي، مدت زمان ارتودنسي يا طول دوره درمان، روش بكار رفته براي شما، ملاحظات  دوره درمان و …) را كاملا توضيح خواهد داد.

متخصص سپس مراحل ارتودنسي را با نصب بريس‌ها آغاز مي‌كند و به مراجع خواهد گفت كه طي جلسه‌هاي منظم دوره‌اي (مثلا هر 1 ماه يكبار) بايد به مطبش بازگردد. طي هر جلسه ويزيت، بيمار ارزيابي شده و ميزان پيشرفت درمان زير نظر گرفته مي‌شود. بريس‌ها و اجزاي آن نيز در طي جلسه ويزيت تنظيم مي‌شود.

كار اصلي متخصص ارتودنسي

در حالي كه متخصصان ارتودنسي در درجه اول به خاطر صاف كردن (رفع نامرتبي و نامنظمي) دندان‌ها معروف هستند، اما آنها مي‌توانند مشكلات و درد ناشي از بايت نادرست دندان، عادات نامناسب كودكي مانند مكيدن انگشتان و حتي برخي از انواع آپنه خواب را برطرف كنند. (بايت دندان اشاره به هماهنگي و روي هم قرار گرفتن دندان‌هاي فك بالا و پايين نسبت به هم دارد. در حالت عادي دو فك با هم همپوشاني دارند و تنها فك بالا كمي از فك پايين جلوتر است. هر حالتي به غير از اين، مي‌تواند يك مشكل در بايت را نشان دهد).

سخن آخر

ما امروز در اين مطب سعي كرديم تا اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه تخصص ارتودنسي در اختنيار شما عزيزان قرار دهيم و به شما بگوييم كه يك متخصص ارتودنسي چه ويژگي هايي دارد. اگر در كرج زندگي مي‌كنيد و به دنبال متخصص ارتودنسي در كرج مي‌گرديد به شما پيشنهاد مي‌كنيم، حتما اطلاعات بسيار زيادي را در اين زمينه كسب كنيد. چرا كه در كرج متخصصين ارتودنسي مجربي وجود دارند. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ دى ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۳۹:۳۰ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :