جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

دندانپزشكي كودكان و همه چيز درمورد آن دندانپزشكي كودكان يك مبحث بسيار جدي است كه امروزه بايد به آن بسيار توجه كرد. دندان هاي كودكان از مقاومت بسيار كمتري نسبت به دندان هاي بزرگسالان برخوردار است بايد از آن ها به خوبي مراقبات شود. امروز در اين مطلب قصد داريم تا اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه دندانپزشكي كودكان در اختيار شما عزيزان قرار دهيم. با ما تا انتهاي اين مطلب همراه باشيد. پوسيدگي دندان هاي كودكان اصلي ترين، شايع ترين و پر بحث ترين مشكل دندان در كودكان كه نيازمند توجه فوري و پيشگيري است، پوسيدگي دندان در كودكان است. به دلايل مختلفي دندان كودكان راحت تر دچار پوسيدگي مي شود و به همين علت بايد در همان سنين كودكي و زماني كه اولين دندان هاي شيري در مي آيند به منظور پيشگيري و آموزش هاي لازم به دندانپزشك متخصص اطفال و كودكان مراجعه كنيم. حساسيت دندان كودكان يكي ديگر از مشكلات دندانپزشكي كودكان كه نسبتاً شايع است حساسيت دندان ها است. اگر متوجه شده ايد كه شما با خوردن غذاها يا نوشيدني هاي سرد و گرم يا تنفس در هواي سرد و گرم مشكلاتي در دندان خود (مانند درد) تجربه مي كند احتمالا دندان هايش حساس هستند. حساسيت دندان، بيشتر به دليل نازك بودن ميناي دندان در دندان هاي شيري و حساس بودن ذاتي آن ها است. نازك بودن ميناي دندان باعث مي شود كه مينا به راحتي توسط پلاك و اسيد ساييده مي شود. با از بين رفتن ميناي دندان نيز ممكن است لثه كودك دچار تحليل شده و عقب برود كه در نهايت ريشه دندان نمايان مي شود. نمايان شدن ريشه دندان مي تواند درد و حساسيت ايجاد كند. براي پيشگيري از حساسيت دندان ها در كودكان از راه حل هايي مانند فيشور سيلانت يا فلورايد تراپي استفاده مي شود. با اين روش ها حساسيت دندان به عنوان يكي از شايع ترين مشكلات دندانپزشكي كودكان كاملا قابل درمان و كنترل است. براي كسب اطلاعات بيشتر درمورد هزينه پركردن دندان اينجا كليك كنيد. بيماري لثه بيماري لثه چند مرحله دارد كه اولين مرحله آن با التهاب لثه همراه است. به اين مرحله از بيماري جنجويت اطلاق مي شود كه اغلب به دليل عدم رعايت بهداشت دهان و دندان و تجمع پلاك ايجاد مي شود و مي تواند منجر به آسيب استخوان و از دست رفتن دندان شود. با افزايش توليد و تجمع پلاك و تبديل شدن آن به تارتار (انباشت سفت و سخت شده پلاك دندان) لثه قرمز و متورم ميشود و ممكن است علائم دگيري مانند بوي بد دهان، خونريزي از لثه و يا حساسيت دندان ايجاد شود. همچنين درمورد دندان مصنوعي نيز بيشتر بدانيد. بيماري لثه در كودكان معمولا به 3 شكل زير خود را نشان مي دهد: التهاب مزمن لثه يا (Chronic gingivitis): از شايع ترين مشكلات دندانپزشكي كودكان كه با ورم لثه، درد جزئي، خونريزي و قرمز شدن لثه همراه است. پريودنتيت تهاجمي يا (Aggressive periodontitis): پريودنتيت معمولا در سنين نوجواني ممكن است ايجاد شود و پس از جنجويت دومين مرحله از بيماري لثه است. اين مشكل مي تواند باعث آسيب بافتي شود. سخن آخر ما امروز در اين مطلب سعي كرديم تا اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه دندانپزشكي كودكان در اختيار شما قرار دهيم و به شما بگوييم كه بايد به چه نكاتي درمورد دندان هاي فرزندتان دقت داشته باشيد. شما مي‌توانيد با مطالعه مقالات سايت ايمپلنت درمورد دندانپزشكي كودكان بيشتر بدانيد. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.

دندانپزشكي كودكان يك مبحث بسيار جدي است كه امروزه بايد به آن بسيار توجه كرد. دندان هاي كودكان از مقاومت بسيار كمتري نسبت به دندان هاي بزرگسالان برخوردار است بايد از آن ها به خوبي مراقبات شود. امروز در اين مطلب قصد داريم تا اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه دندانپزشكي كودكان در اختيار شما عزيزان قرار دهيم. با ما تا انتهاي اين مطلب همراه باشيد.

پوسيدگي دندان هاي كودكان

اصلي ترين، شايع ترين و پر بحث ترين مشكل دندان در كودكان كه نيازمند توجه فوري و پيشگيري است، پوسيدگي دندان در كودكان است. به دلايل مختلفي دندان كودكان راحت تر دچار پوسيدگي مي شود و به همين علت بايد در همان سنين كودكي و زماني كه اولين دندان هاي شيري در مي آيند به منظور پيشگيري و آموزش هاي لازم به دندانپزشك متخصص اطفال و كودكان مراجعه كنيم.

حساسيت دندان كودكان

يكي ديگر از مشكلات دندانپزشكي كودكان كه نسبتاً شايع است حساسيت دندان ها است. اگر متوجه شده ايد كه شما با خوردن غذاها يا نوشيدني هاي سرد و گرم يا تنفس در هواي سرد  و گرم مشكلاتي در دندان خود (مانند درد) تجربه مي كند احتمالا دندان هايش حساس هستند.

حساسيت دندان، بيشتر به دليل نازك بودن ميناي دندان در دندان هاي شيري و حساس بودن ذاتي آن ها است. نازك بودن ميناي دندان باعث مي شود كه مينا به راحتي توسط پلاك و اسيد ساييده مي شود.

با از بين رفتن ميناي دندان نيز ممكن است لثه كودك دچار تحليل شده و عقب برود كه در نهايت ريشه دندان نمايان مي شود. نمايان شدن ريشه دندان مي تواند درد و حساسيت ايجاد كند.

براي پيشگيري از حساسيت دندان ها در كودكان از راه حل هايي مانند فيشور سيلانت يا فلورايد تراپي استفاده مي شود. با اين روش ها حساسيت دندان به عنوان يكي از شايع ترين مشكلات دندانپزشكي كودكان كاملا قابل درمان و كنترل است.

براي كسب اطلاعات بيشتر درمورد هزينه پركردن دندان اينجا كليك كنيد.

بيماري لثه

بيماري لثه چند مرحله دارد كه اولين مرحله آن با التهاب لثه همراه است. به اين مرحله از بيماري جنجويت اطلاق مي شود كه اغلب به دليل عدم رعايت بهداشت دهان و دندان و تجمع پلاك ايجاد مي شود و مي تواند منجر به آسيب استخوان و از دست رفتن دندان شود.

با افزايش توليد و تجمع پلاك و تبديل شدن آن به تارتار (انباشت سفت و سخت شده پلاك دندان) لثه قرمز و متورم ميشود و ممكن است علائم دگيري مانند بوي بد دهان، خونريزي از لثه و يا حساسيت دندان ايجاد شود.

همچنين درمورد دندان مصنوعي نيز بيشتر بدانيد.

بيماري لثه در كودكان معمولا به 3 شكل زير خود را نشان مي دهد:

التهاب مزمن لثه يا (Chronic gingivitis): از شايع ترين مشكلات دندانپزشكي كودكان كه با ورم لثه، درد جزئي، خونريزي و قرمز شدن لثه همراه است. پريودنتيت تهاجمي يا (Aggressive periodontitis): پريودنتيت معمولا در سنين نوجواني ممكن است ايجاد شود و پس از جنجويت دومين مرحله از بيماري لثه است. اين مشكل مي تواند باعث آسيب بافتي شود.

سخن آخر

ما امروز در اين مطلب سعي كرديم تا اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه دندانپزشكي كودكان در اختيار شما قرار دهيم و به شما بگوييم كه بايد به چه نكاتي درمورد دندان هاي فرزندتان دقت داشته باشيد. شما مي‌توانيد با مطالعه مقالات سايت ايمپلنت درمورد دندانپزشكي كودكان بيشتر بدانيد. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ دى ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۰۳:۲۵ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :