جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

سنسور اكسيژن كيا موهاوي و عملكرد پمپ روغن سانتافه

كيا موتورز و هيونداي دو تا از بهترين شركت هاي خودرو سازي هستند كه محصولات فوق با كيفيتي را توليد مي‌كنند. امروز در اين مطلب قصد داريم تا شما را با دو تا از خودرو هاي اين دو شركت يعني سانتافه و موهاوي بيشتر آشنا كنيم و اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه پمپ روغن و سنسور اكسيژن كه از مهمترين لوازم يدكي هيونداي و كيا هستند را در اختيار شما عزيزان قرار دهيم. با ما همراه باشيد.

نقش سنسور اكسيژن

سوند لامبدا (Oxygen sensor) يك قطعه الكترونيكي است كه نسبت اكسيژن موجود در يك گاز يا مايع را اندازه گيري مي كند.اين نسبت به نام نسبت لاندا خوانده مي شود. در موتور احتراق داخلي اين سنسور نسبت اكسيژن موجود در گازهاي خروجي از اگزوز را اندازه گيري مي كند.

در واقع سنسور اكسيژن كيا موهاوي ميزان غلظت يا رقيق بودن نسبت سوخت به هواي ارسال شده به موتور را اندازه گيري مي كند. با استفاده از داده سنسور يك سيستم كنترلي فيدبك حلقه بسته مقدار سوخت ارسال شده به موتور را تصحيح مي كند.

نحوه عملكرد سنسور اكسيژن

سنسور اكسيژن در حقيقت مقدار اكسيژن نسوخته در اگزوز را نشان مي دهد و معادل ميزان اكسيژن نسوخته ولتاژي توليد مي كند كه در كمترين غلظت اكسيژن، معادل ٠.١ ولت و در بيشترين غلظت، معادل ٠.٩ ولت است.

ECU خودرو از اين سيگنال ولتاژي استفاده مي كند تا چگونگي وضعيت احتراق سوخت در موتور را تحليل كرده و پس از آن به بهترين شكل ممكن غلظت سوخت در برابر هوا را تعيين كند. به اين ترتيب مصرف خودرو كم مي شود و آلاينده هاي خروجي از اگزوز آلودگي كمتري خواهند داشت. در خودروي موهاوي يك سنسور اكسيژن هم بعد از كاتاليست قرار مي گيرد تا راندمان اين كاتاليست را مورد بررسي قرار دهد.

پمپ روغن در خودروي سانتافه

پمپ روغن يا اويل پمپ از قطعات اصلي و كاربردي خودروها مي‌باشد. بدون عملكرد مطلوب اين قطعه بازدهي خودرو كاهش مي‌يابد يا حتي ممكن است خودرو دچار مشكلاتي جبران ناپذير شود. آشنايي با عملكرد قطعات خودروي يك مهارت است كه رانندگان بايد به مرور زمان آنرا كسب كنند. در اين مطلب قصد داريم نحوه عملكرد پمپ روغن خودروي سانتافه را شرح دهيم. پس با ما همراه باشيد.

اويل پمپ سانتافه در قسمت پشتي شفت تعادل و تسمه تايم قرار دارد. به منظور عملكرد مناسب، اين قطعه در كنار موتور نصب شده است. وظيفه‌ي اصلي اين قطعه پمپاژ روغن به داخل موتور خودرو است. عملكرد نامطلوب اويل پمپ همراه با ياتاقان زدن و حركت ريپلي خودرو مي‌باشد. همچنين ادامه‌دار بودن اين قضيه باعث آسيب‌هاي جدي به موتور خودرو و حتي ساير بخش‌ها نيز مي‌شود. پس بهتر است هنگام مشاهده كوچكترين اختلالي سراغ يك مكانيك ماهر برويد.

سخن آخر

ما امروز در اين مطب سعي كرديم تا اطلاعات جامع و خوبي را در زمينه سنسور اكسيژن كيا موهاوي و پمپ روغن خودرو هيونداي سانتافه در اختيار شما قرار دهيم. اگر از اين دو ماشين استفاده مي‌كنيد و قصد داريد تا يكي از اين دو محصول را تهيه كنيد، ولي نمي‌دانيد بايد آن را از كجا بگيريد تا از اصالت و كيفيت آن مطمئن باشيد، پيشنها ما به شما اين است كه از فروشگاه مجازي لوازم يدكي خودرو استفاده كنيد. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ دى ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۳۷:۵۵ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :