جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

فيشور سيلانت و هرآنچه بايد درمورد آن بدانيد

فيشور سيلانت روشي است براي محافظت بيشتر از دندان كودكان در برابر پوسيدگي. امروز در اين مطلب قصد داريم تا شما را با فيشور سيلانت بيشتر آشنا كنيم و درمورد آن اطلاعات بسيار خوبي را در اختيار شما عزيزان قرار دهيم. با ما تا انتهاي اين مطلب همراه باشيد تا بدانيد براي مراقبت بيشتر از دندان هاي فرزند دلبندتان بايد چه كار هايي را انجام دهيد.

سيلانت چيست؟

فيشور سيلانت ها از مواد پلاستيكي محكمي ساخته شده اند كه به اندازه كافي مقاوم هستند تا بتوانند در برابر عملكرد روزانه دندان مقاومت كنند. آن ها همچنين به اندازه كافي نازك و انعطاف پذير هستند كه بتوانند به دندان قالب شوند و بدون ايجاد اختلال در عملكرد دندان ها، همچنان داخل شيارها را پوشش داده و به دندان متصل باقي بمانند.

همچنين درمورد دندانپزشكي كودكان بيشتر بدانيد.

مراحل نصب فيشور سيلانت

همينطور كه فرزند خود را به چكاپ‌هاي دوره‌اي دندانپزشكي مي‌آوريد، اگر اولين دندان‌هاي آسياب دائمي‌اش جوانه زده باشند، دندانپزشك به شما توصيه خواهد كرد كه برايش فيشور سيلانت تراپي انجام دهيد. مراحل فيشور سيلانت تراپي به اين صورت خواهد بود:

دندانپزشك كودكان، براي شروع كار ابتدا سطح دندان هاي آسياب فرزند شما را كاملا تميز مي‌كند تا اگر بقاياي مواد غذايي در شيار اين دندان‌ها وجود داشت، آن‌ها را بردارد. همچنين محل را از وجود هرگونه باكتري در آن شيارها پاك مي‌كند.

قبل از درزگيري شيار دندان ها، يك ماده مخصوص ژل مانند به نام اسيد ژل را روي سطحوح جونده دندان هاي آسياب مي‌زنند. اين ژل فقط چند ثانيه روي دندان ها باقي مي مانند و هيچ خطري براي دندان ندارد.

اسيد اچ را بعد از مدت كوتاهي از اعمال، شستشو مي دهند و سيلانت ها آماده قرار گرفتن در شيارهاي سطج جونده دندان مي شوند. با دقت تمام و در مدت زمان كوتاهي مواد سيلانت را درون عمق شيارها ميريزند. اينكار باعث تغيير شكل جزئي دندان هاي آسياب و پيش آسياب مي شود اما از آنجا كه بسيار نازك هستند مطلقا باعث تغيير يا اختلال در فرآيند جويدن نمي شوند.

براي كسب اطلاعات بيشتر درمورد اينله و انله اينجا كليك كنيد.

پس از قرار دادن مواد درزبندي در داخل شيارها، اكنون آن ها را خشك مي كنند تا براي مدت طولاني از دندان ها در برابر پوسيدگي دندان محافظت و مراقبت كنند. اولين كاري كه بعد از خشك كردند فيشور سيلانت دندان انجام مي شود، اطمينان حاصل كردن از درست نصب شدن مواد درزبندي است. به اين شكل كه دندانپزشك اطمينان حاصل خواهد كرد كه مواد مشكلي براي جويدن يا روي هم قرار گرفتن صحيح دندان ها ايجاد نمي كند.

سخن آخر

ما امروز در اين مطلب سعي كرديم تا يك اطلاعات سطحي را درمورد اينكه فيشور سيلانت چيست و چه كاربردي دارد را در اختيار شما عزيزان قرار دهيم و مراحل نصب آن را نيز براي شما گفتيم. اميدواريم از اين مطلب استفاده كرده باشيد و به اطلاعات خود افزوده باشيد.

منبع: http://www.tehrandentalimplant.ir/


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ دى ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۰۳:۳۴ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :