جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

انتظارات ما بعد از جراحي لاغري

ما امروز در اين مطلب مي‌خواهيم بگوييم كه الگر شما عمل لاغري انجام داديد، بايد چه انتظاراتي بعد از جراحي داشته باشيد و چه سبكي از زندگي را پيش بگيريد. با ما تا انتهاي اين مطلب همراه باشيد تا به شما كمك كنيم كه چگونه خود را با شرايط بعد از عمل لاغري تطبيق بدهيد.

خوردن و آشاميدن فرد بعد از جراحي لاغري

تا ۲ يا ۳ هفته بعد از جراحي لاغري ،توسط بهترين جراح لاغري، رژيم شما به غذا هاي مايع يا انواع پوره ها محدود مي شود. كمي بعد مي تواند غذا هاي نرم را به رژيم خود بيافزاييد و احتمالا پس از ۶ هفته مي توانيد به رژيم غذايي عادي خود برگرديد.

 اوايل پس از چندين لقمه ي اول احساس سيري مي كنيد و اين به آن علت است كه معده ي جديدتان پس از جراحي گنجايش زيادي ندارد. معده ي شما حتي پس از بهبود و بزرگتر شدنش نسبت به دوره نقاهت، گنجايش بيشتر از يك پيمانه (۲۴۰ ميلي ليتر) را ندارد. در حالي كه معده ي انسان به طور طبيعي ۴ پيمانه (۱ ليتر) گنجايش دارد.

زماني كه غذايي سفت و جامد مي خوريد، بايد هر لقمه اي كه به دهان مي گذاريد به آرامي و كامل (در حدود ۲۰ تا ۳۰ مرتبه) بجوييد. به طوري كه غذا قبل از بلع بافتي نرم و پوره مانند داشته باشد.دريچه ي ورودي معده ي جديد بسيار كوچك است. بنابراين در صورتي كه غذا را نجويده قورت دهيد، اين دريچه مسدود شده و باعث استفراغ يا درد در ناحيه ي استخوان جناغ مي شود.

غذا هايي كه بعد از جراحي لاغري نبايد خورد

از خوردن تنقلات به عنوان ميان وعده خودداري كنيد. برخي غذاها در صورت درست نجويدن ممكن است برايتان ايجاد درد و ناراحتي كنند.

مانند:

  • پاستا، برنج، نان، سبزيجات خام، انواع گوشت و يا هر نوع غذاي خشك، چسبناك و رشته اي ديگري.
  • بايد در روز حتما ۸ ليوان آب يا هر نوع نوشيدني كه فاقد كالري باشد، بنوشيد.
  • از نوشيدن هر نوع مايعات در هنگام غذا خوردن و از يك ساعت قبل و بعد غذا بپرهيزيد.
  • مايعات غذاي موجود در معده را مي شويند و شما را گرسنه تر مي كنند.
  • نوشيدني ها نيز مانند غذا ها بايد جرعه جرعه نوشيده شوند و از سركشيدن آنها خودداري كنيد.
  • از خوردن غذاهايي كه فقط حجم دارند ولي تو خالي هستند مانند چيپس بپرهيزيد زيرا آنها داخل معده را از هوا پر مي كنند.

سخن آخر

ما امروز در اين مطلب خواستيم تا به شما عزيزاني كه عمل جراحي لاغري استفاده كرديد به شما بگوييم كه چگونه بايد با شرايط بعد از جراحي لاغري كنار بياييم. اميدواريم از اين مطلب استفاده كرده باشيد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ دى ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۲۲:۰۲ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :