جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

ارتودنسي نامرئي يا ارتودنسي فلزي؟ كدام يك بهتر است؟

ما امروز در اين مطلب قصد داريم تا اطلاعات بسيار مفيدي را در زمينه انتخاب بين ارتودنسي فلزي و ارتودنسي نامرئي در اختيار شما عزيزان قرار دهيم. تا انتهاي اين مطلب با ما همراه باشيد تا اگر قصد انجام ارتودنسي را داريد بتوانيد به راحتي بين اين دو يكي را انتخاب كنيد.

ارتودنسي

ارتودنسي ثابت به استفاده از آن دسته تجهيزات و لوازم ارتودنسي گفته مي شود كه براي اصلاح نامنظمي هاي دنداني مي‌بايست از ابتدا تا آخر دوره درمان توسط ارتودنتيست به دندان ها متصل شوند. اين دستگاه ها بايد تا زماني كه دندان ها كاملا منظم نشده اند همچنان به دندان ها متصل باشند و تنها متخصص مي تواند آن ها را بردارد. به اين دستگاه ها در اصطلاح عاميانه سيم كشي دندان هم گفته مي شود كه اصطلاح چندان درستي هم نيست.

انواع ارتودنسي ثابت

بر اساس نوع براكتي كه به سطح دندان ها متصل مي شود ما چند مدل يا چند روش ارتودنسي ثابت داريم، به عنوان مثال اگر براكت متصل به سطح دندان ها:

  1. اگر براكت به پشت دندان متصل باشد، ارتودنسي لينگوال است.
  2. اگر همرنگ دندان ها يا شفاف باشد، نوع ارتودنسي سراميكي است.
  3. فلزي، ساده و معمولي باشد، نوع ارتودنسي، ثابت معمولي است
  4. اگر براكت فلزي اما اسلايدي و خود تنظيم باشد ارتودنسي ديمون است.

ارتودنسي نامرئي

همانطور كه احتمالاً خودتان هم مي‌دانيد، يك متخصص ارتودنسي، سواي از اينكه دانش بسيار زيادي براي برطرف كردن ناهماهنگي‌هاي دنداني و فكي دارد، براي اينكه بتواند دندان‌ها را رديف، تراز و منظم كند از دستگاه‌هاي ارتودنسي كمك مي‌گيرد.

اين دستگاه‌ها را معمولاً بر اساس شكل و ظاهر و يا نحوه درمان دسته بندي مي كنند. يعني ما چند دسته بندي مختلف براي دستگاه هاي ارتودنسي داريم. مثلا ثابت يا متحرك بودن دستگاه‌ها، يك مدل دسته‌بندي رايج در دنياي ارتودنسي است. در اين نوع نامگذاري (يا دسته بندي)، به استفاده از دستگاه‌هايي كه در تمام طول درمان به دندان‌ها مي‌چسپند، “ارتودنسي ثابت” و به استفاده از دستگاه‌هاي متحرك با قابليت جابجايي نيز، “ارتودنسي متحرك” گفته مي‌شود.

يك زماني هم هست كه دستگاه‌ها را بر اساس قابل توجه بودن يا نبودن (نامرئي بودن يا نبودن) دسته‌بندي مي‌كنند. در اين مدل دسته بندي، به استفاده از دستگاه‌هايي كه حين درمان قابل مشاهده هستند و ديگران به راحتي متوجه مي‌شوند شما ارتودنسي كرده‌ايد، “ارتودنسي مرئي” و به استفاده از دستگاه‌هايي كه به سختي قابل مشاهده هستند، “ارتودنسي نامرئي” گفته مي‌شود. در واقع در ارتدونسي نامرئي دستگاه هايي كه براي صاف و منظم كردند دندان هاي شما استفاده مي شوند چندان قابل توجه و در چشم نيستند گويي كه اصلا كه اصلا وجود ندارند.

سيخن آخر

ما امروز در اين مطلب خواستيم تا اطلاعات بسيار مناسبي را در اختيار شما عزيزان قرار دهيم تا شما بتوانيد در صورت نياز بين ارتودنسي نامرئي و ارتودنسي فلزي به راحتي يكي را انتخاب كنيد. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ دى ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۳۸:۲۱ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :