جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

كلر استخر

كلر مورد استفاده در استخر

  وجود مقدار مناسبي از كلر هميشه براي نگهداري استخرهاي شنا ضروري مي باشد. وجود كلر به مقدار كافي باعث مي شود تا آب داخل استخر هميشه تميز و شفاف باشد و از به وجود آمدن انگل ها و باكتري هاي مضر براي پوست شناگران جلوگيري بعمل آيد. در صورتيكه كلر استخر داراي كلر نباشد امكان بوجود آمدن جلبك هاي سبز يا سياه در ديوار و كف استخر مي باشد.

بهترين روش براي اندازه گيري مقدار كلر مورد استفاده در استخر استفاده از كيت هاي مربوطه مي باشد ( مقدار كلر در حالت استاندارد بايد بين ۱ تا ۳ ppm باشد).

همچنين ميزان تاثيرگذاري كلر روي آب به ph آب بستگي دارد .

همانطور كه مي دانيد ph آب در حالت استاندارد بايد بين ۷.۲ تا ۷.۶ ppm باشد، در صورتيكه ph آب ۷.۲ باشد مقدار اثرگذاري كلر ، ۱۰ برابر بيشتر نسبت به ph آب با مقدار ۸.۲ مي باشد

بيشتر بخوانيبد: ساخت استخر

كلر استخر و انواع آن براي ضد عفوني كردن آب استخر به شرح زير مي باشد

۱ ) هيپوكلريت سديم ( پايه سديم ) :

درصد خلوص اين نوع كلر بين ۱۰ تا ۱۴% و بصورت مايع مي باشد . از جمله مزاياي آن قيمت مناسب و تزريق آن بصورت اتوماتيك توسط پمپ مي باشد. همچنين از معايب آن ، به بالا بردن ph آب و در نتيجه كاهش اثرگذاري در صورت نگهداري در محيط ۲۶ درجه سانتيگراد و زير سايه اشاره كرد .

۲ ) هيپوكلريت كلسيم ( پايه كلسيم ) :

درصد خلوص اين نوع كلر ۶۵-۷۰% و بصورت جامد است ( دانه اي ، پودري و قرصي) . از جمله مزاياي آن ، سهولت استفاده در دستگاه كلرزن اتوماتيك ، تاثيرگذاري خوب جهت افزايش كلر در آب و كنترل رشد جلبك در استخر اشاره كرد . از معايب آن ميتوان به ، كمي گران بودن آن البته در استخرهاي بزرگ اشاره نمود و در نهايت اينكه بايد در فضاي باز و به دور از هرگونه مواد شيميايي نگه داشته شود . 

۳ ) گاز كلر

درصد خلوص اين كلر ، ۱۰۰% و بصورت گاز مي باشد . يكي از مزاياي گاز كلر ،  مقرون بصرفه بودن و نگهداري آن با كپسول يا مخازن تحت فشار مي باشد . و از معايب آن ميتوان اشاره نمود به ، نشتي گاز از كپسول و گران بودن ساير تجهيزات لازم و جانبي جهت استفاده از اين نوع كلر .

در نتيجه ، مي بايست با توجه به كاربري و نوع استخر و با مشاوره دقيق از كارشناسان نوع كلر مصرفي را تعيين نمود .

تام استخر


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ دى ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۱۵:۵۵ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :