جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

برندهاي بزرگ طلا، قسمت اول: طلاي تيفاني

قصد داريم در وبلاگ طلاي آزادي با يك محتواي چند قسمتي به معرفي برندهاي بزرگ طلا بپردازيم. سوژه اين قسمت، طلاي تيفاني و تاريخچه مختصري از آن است. براي آشنايي با بزرگ ترين سازندگان و طراحان طلا و جواهر دنيا با اين قسمت و اپيزودهاي بعدي همراه طلاي آزادي باشيد.

از لوازم التحرير تا طلا و جواهر

جالب است بدانيد كه چارلز لوئيس تيفاني 25 ساله، موسس برند تيفاني ابتدا كار خود را در سال 1837 با فروش نوشت افزار و لوازم فانتزي درنيويورك شروع كرد. دوستش جان يانگ و 1000 دلاري كه پدرش داده بود اولين شريك و سرمايه اوليه او بودند. تيفاني خيلي زود مغازه خود را تبديل به پاتوق خانم هاي شيك پوشي كرد كه به ساعت و جواهرات لوكس اهميت زيادي مي دادند.

رنگ تيفاني از كجا آمد؟

همسر ناپلئون سوم بزرگترين الگوي مد در قرن نوزدهم بود. وقتي كه چارلز تيفاني در دهه 1840 نقاشي بالا را از او ديد، فهميد كه رنگ سبز استفاده شده در لباس او مي تواند مورد استقبال عموم قرار بگيرد. تيفاني اين رنگ را به عنوان رنگ رسمي برند تيفاني قرار داد. اين رنگ سبز در تمامي كاتالوگ ها، كيف و جعبه هاي خريد و تبليغات تيفاني استفاده مي شد و مي شود؛ طوري كه حالا رنگي به نام سبز تيفاني داريم!

بيشتر بخوانيد :

طلاي تيفاني ابداع كننده اولين انگشترهاي نامزدي

سال 1886 به يكي از خاطره انگيزترين تاريخ هاي طلاي تيفاني تبديل شد. در اين سال، طلاي تيفاني يك نگين الماس روي حلقه هاي ساده ازدواج قرار داد و حلقه هاي تك نگين يا سوليتر امروزي به وجود آمدند. الماس روي اين انگشتر با 6 چنگك نامحسوس نگه داشته مي شد تا نور به راحتي از آن عبور و تلالو بيشتري را منعكس كند.

طلاي تيفاني بر گردن هنرمندان و افراد معروف

در سال 1961، طلاي تيفاني پاي خود را با فيلم “صبحانه در تيفاني“ به سينما باز كرد. در اين فيلم اسطوره سينماي كلاسيك، آدري هپبورن گردنبندي از تيفاني را بر گردن داشت و تعدادي از صحنه ها در فروشگاه تيفاني فيلمبرداري شدند. الماس زرد رنگ استفاده شده در اين گردنبند 287.42 قيراطي و از معادن الماس آفريقاي جنوبي كشف شده بود. اين الماس 82 وجه دارد و همين باعث تلالو بي نظير نور در آن مي شود. حدود 50 سال بعد و همين اواخر، يعني در سال 2019، ليدي گاگا اين گردنبند الماس نشان را در مراسم اسكار بر گردن آويخته بود.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ دى ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۲۳:۲۳ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :