جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

فيشور سيلانت و هر آنچه بايد درمورد آن بدانيم

فيشور سيلانت يكي از بهترين راه ها براي محافظت از دندان هاي دائمي كودكان است. امروز در اين مطلب سعي داريم تا اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه فيشور سيلانت در اختيار شما عزيزان قرار دهيم و به شما بگوييم كه دندانپزشك چگونه اين ماده را بر روي دندان قرار مي‌دهد و فيشور سيلانت از چه موادي است و چگونه از دندان محافظت مي‌كند. با ما تا انتهاي اين مطلب همراه باشيد.

فيشور سيلانت چيست؟

فيشورسيلنت تراپي يا (FISSURE SEALANTS) يك روش پيشگيرانه در دندانپزشكي كودكان است كه با پر كردن شيارهاي عميق در سطوح جونده دندان‌هاي آسياب، مانع از ورود مواد غذايي و باكتري به داخل آن‌ها مي‌شود.

طي اين روش موادي به نام سيلانت يا سيلنت را درون عمق شيارهاي دندان‌هاي آسياب قرار مي‌دهند تا مانع از پوسيدگي اين دندان ها شوند. با وجود اين مواد، دندان كودكان تا ساليان سال دست كم از نظر پوسيدگي سطوح جونده دنداني در امان خواهد بود.

شيار بندي دندان براي چه كساني مناسب تر است؟

فيشور سيلانت اقدامي كاملا محافظه كارانه و پيشگيرانه است كه براي جلوگيري از ايجاد پوسيدگي و حفرات دندان انجام مي شود. اين درمان را بهتر است براي كودكاني كه به تازگي اولين دندان هاي آسياب خود را در آورده اند انجام داد.

البته بچه هاي بزرگتري كه دندان هاي آسياب سالم و بدون پوسيدگي دارند نيز مي توانند از اين نوع محافظت دندان استفاده كنند تا در آينده دچار پوسيدگي نشوند.

فيشور سيلانت دندان ممكن است مانند عمل پر كردگي هاي دنداني طي فرآيند پر كردن دندان باشند، اما آن‌ها پر كننده نيستند و نمي‌توانند براي پر كردن حفره ها يا روي دندانهايي كه قبلاً با موادي پر شده، استفاده شوند.

براي كسب اطلاعات بيشتر درمورد لمينت دندان اينجا كليك كنيد.

نحوه نصب فيشور سيلانت

دندانپزشك كودكان، براي شروع كار ابتدا سطح دندان هاي آسياب فرزند شما را كاملا تميز مي‌كند تا اگر بقاياي مواد غذايي در شيار اين دندان‌ها وجود داشت، آن‌ها را بردارد. همچنين محل را از وجود هرگونه باكتري در آن شيارها پاك مي‌كند.

قبل از درزگيري شيار دندان ها، يك ماده مخصوص ژل مانند به نام اسيد ژل را روي سطحوح جونده دندان هاي آسياب مي‌زنند. اين ژل فقط چند ثانيه روي دندان ها باقي مي مانند و هيچ خطري براي دندان ندارد.

اسيد اچ را بعد از مدت كوتاهي از اعمال، شستشو مي دهند و سيلانت ها آماده قرار گرفتن در شيارهاي سطج جونده دندان مي شوند. با دقت تمام و در مدت زمان كوتاهي مواد سيلانت را درون عمق شيارها ميريزند. اينكار باعث تغيير شكل جزئي دندان هاي آسياب و پيش آسياب مي شود اما از آنجا كه بسيار نازك هستند مطلقا باعث تغيير يا اختلال در فرآيند جويدن نمي شوند.

همچنين همه چيز را درمورد پيوند استخوان دندان بدانيد.

پس از قرار دادن مواد درزبندي در داخل شيارها، اكنون آن ها را خشك مي كنند تا براي مدت طولاني از دندان ها در برابر پوسيدگي دندان محافظت و مراقبت كنند. اولين كاري كه بعد از خشك كردند فيشور سيلانت دندان انجام مي شود، اطمينان حاصل كردن از درست نصب شدن مواد درزبندي است. به اين شكل كه دندانپزشك اطمينان حاصل خواهد كرد كه مواد مشكلي براي جويدن يا روي هم قرار گرفتن صحيح دندان ها ايجاد نمي كند.

سخن آخر

ما امروز در اين مطلب سعي كرديم تا اطلاعات بسيار جامع و خوبي را در زمينه فيشور سيلانت در اختيار شما عزيزان قرار دهيم و به شما بگوييم كه از اين مواد چرا استفاده مي‌شود و نصب آن چگونه است. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.

منبع :  http://www.tehrandentalimplant.ir/


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ دى ۱۴۰۰ساعت: ۰۷:۰۶:۵۷ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :