جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

عواملي كه در بوي بد دهان تاثير دارند

بوي بد دهان، باعث مي‌شود تا پرستيژ اجتماعي شخص ضربه بخورد. امروز در اين مطلب قصد داريم تا اطلاعات بسيار مفيدي را در زمينه بوي بد دهان، عواملي كه در بوي بد دهان موثرند و راه هاي كنترل و درمان آن را در اختيار شما قرار دهيم. با ما تا انتهاي اين مطلب همراه باشيد تا همه چيز را در اين زمنيه بدانيد.

دليل بوي بد دهان

در حدود 85 تا 90٪ موارد، هاليتوزيس در حفره دهان، بيني و گلو ايجاد مي شود. باكتري هاي داخل دهان و گلو متابوليت هايي كه حاوي گوگرد هستند را توليد مي كنند و اين عامل اصلي بوي بد دهان است.

موارد زير همگي مي توانند باعث افزايش اين فرآيند و توليد هرچه بيشتر بوي بد شوند:

  1. بهداشت ضعيف دهان و دندان: شايعترين علت بوي بد دهان بي توجهي به بهداشت دهان و دندان است. با رعايت نكردن بهداشت دهان، باكتري ها در سطح دندان ها، لثه ها، زبان و در فضاهاي بين دنداني جمع مي شوند. اين باكتري ها متابوليت هاي حاوي گوگرد توليد كرده و بوي نامطبوعي ايجاد مي كنند. بهداشت ضعيف دهان همچنين مسئول پوسيدگي دندان و بيماري هاي لثه است.
  2. نظافت ضعيف دندان مصنوعي
  3. خشكي دهان: كاهش توليد بزاق ناشي از تنفس دهاني، خروپف، برخي از داروها و كمبود آب بدن مي تواند باعث خشكي دهان و ايجاد بوي نامطبوع دهان شود.
  4. بيماري هاي دهان و دندان
  5. برخي از غذاها و نوشيدني ها: غذاهايي با طعم هاي قوي مانند پياز، سير و ادويه جات مي توانند بوي نامطبوعي در دهان ايجاد كنند. همچنين، نوشيدني هايي با بوي شديد مانند قهوه، و الكل مي توانند بوي نامطبوع زننده تري ايجاد كنند. معمولاً بوي ناشي از اين غذاها يا نوشيدني ها موقتي است و با رعايت بهداشت دهان و دندان و محدود كردن مصرف اين نوع غذاها و نوشيدني ها مي توان از آن جلوگيري كرد.

براي كسب اطلاعات بيشتر درمورد روش هاي زيباسازي طرح لبخند اينجا كليك كنيد.

  1. محصولات دخاني: جويدن تنباكو و سيگار كشيدن مي تواند باعث بوي نامطبوع دهان يا هاليتوزيس شود. همچنين، استعمال دخانيات باعث برخي مشكلات دهاني مانند بيماري لثه و خشكي دهان نيز شود.
  2. برخي داروها: برخي از داروها مانند تعدادي از آنتي بيوتيك ها باعث كاهش بزاق دهان، خشكي دهان و در نتيجه ايجاد هاليتوزيس مي شوند.

 

روش هاي درماني

نوع درمان و مسير ريشه كن كردن اين مشكل بستگي به علت ايجاد آن دارد. در بيشتر اوقات بوي بد دهان با رعايت بهداشت دهان و دندان به راحتي از بين مي رود. با اين حال بايد ابتدا علت بوي بد دهان را مشخص كرده و آنگاه بر اساس علت به فكر درمان باشيم تا موثرترين راهكار ها را انتخاب كنيم.

درمورد هزينه بليچينگ دندان همه چيز را بدانيد.

سخن آخر

ما امروز در اين مطلب سعي كمرديم تا اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه بهداشت دان و دندان و علت هاي بوي بد  دهان و روش هاي درمان آن در اختيار شما عزيزان قرار دهيم. اگر مي‌خواهيد در اين زمينه اطلاعات بيشتري داشته باشيد مي‌توانيد به سايت هاي دندانپزشكي مراجعه كنيد و مقالات مربوط را در آن بخوانيد. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۲ دى ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۱۸:۰۵ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :