جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

اصلي ترين دلايلي كه ما را مجبور به كشيدن دندان مي‌كند

ما امروز اينجاييم تا به شما بگوييم چه عواملي باعث مي‌شوند تا ما مجبور به كشيدن دندان خود شويم. امروز در اين مطلب قصد داريم تا اصلي ترين دلايل كشيدن دندان را با هم بررسي كنيم. لطفا تا انتهاي اين مطلب با ما همراه باشيد تا اطلاعات بسيار خوبي را در اين زمينه در اختيار شما عزيزان قرار دهيم.

هدف از كشيدن دندان

در آوردن دندان يك پروسه رايج است و ممكن است بنا به دلايل مختلفي مجبور باشيم اينكار را انجام دهيم. ما در اين مقاله تنها به معرفي 4 علت اصلي، رايج و مهم كشيدن دندان مي پردازيم كه مهمترين آن ها اقدام به شروع درمان ارتودنسي دندان است.

  1. در آوردن دندان هاي نهفته و نيمه نهفته: دنداني هايي كه پس از اتمام دوره رشد هنوز از لثه بيرون نيامده اند و يا به صورت جزئي بيرون هستند به ترتيب نهفته و نيمه نهفته خوانده مي شوند. دندان هاي عقل، اغلب به اين شكل هستند و اگر مشكل ساز باشند احتمالا با روش جراحي نياز به كشيده شدن دارند.
  2. كشيدن دندان براي ارتودنسي: يكي از رايج ترين دلايل كشيدن دندان براي شروع درمان ارتودنسي است. گاهي اوقات دندان ها بسيار شلوغ هستند و تا زماني كه يك يا چند دندان كشيده نشوند امكان شروع درمان ارتودنسي وجود نخواهد داشت. كشيدن دندان براي ارتودنسي معمولا قبل از شروع درمان انجام مي شود هرچند كه ممكن است بسته به وضيعت دندان لازم باشد بعد از درمان انجام شود.
  3. خارج كردن دندان در بيماران تحت پرتودرماني يا شيمي درماني: اگر پرتودرماني يا شيمي درماني به سر و گردن باعث عفونت دندان شود ، كشيدن و در آوردن دندان يا دندان ها ضروري است.
  4. كشيدن دندان به علت آسيب ديدگي يا پوسيدگي: اگر دندان بيش از حد خراب يا آسيب ديده باشد و ترميم آن با پر كردن يا روكش دندان امكان پذير نيست، كشيدن دندان به عنوان آخرين راه حل در دستور كار قرار خواهد گرفت.

روش هايي براي كشيدن دندان

كشيدن ساده دندان شامل برداشتن دنداني است كه در دهان قابل مشاهده است و به صورت كامل رشد كرده باشد. از اين روش براي كشيدن و برداشتن دندان آسيب ديده يا پوسيده، يا برداشتن دندان قبل از شروع ارتودنسي استفاده مي شود.

قرار نيست هر كسي كه دندان مي كشد به روش جراحي اين كار را انجام دهد. كشيدن دندان به روش جراحي تنها براي دندان هاي نهفته و نيمه نهفته انجام مي شود. يعني دندان هايي كه هنوز از لثه بيرون نيامده اند و يا به صورت نصفه و نيمه رشد كرده اند را چون به روش معمولي نميتوان عمليات خارج كردن دندان را  با روش جراحي بيرون مي كشند. روش جراحي را دندانپزشكان عمومي يا جراح دهان و دندان انجام مي دهند.

سخن آخر

بعد از خرج كردن دندان نيز بايد يكسري نكات رعايت شوند كه در اين مطلب نمي‌توانيم به بررسي تك تك آنها بپردازيم. با ابن حال اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد و از آن استفاده كرده باشيد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ دى ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۳۰:۴۲ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :