جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

اصلي ترين تفاوت هاي لمينت و كامپوزيت

لمينت و كامپوزيت هر دو از پرطرفدار ترين روش هاي ترميم دندان هستند كه امروزه در بسياري از كلينيك ها دندانپزشكي انجام مي‌شود و مواد آن موجود است. ما امروز در اين مطلب قصد داريم تا اطلاعات بسيار مفيدي را در زمينه ونير كامپوزيت و لمينت دندان و اصلي ترين تفاوت هاي اين ها در اختيار شما عزيزان قرار دهيم. لطفا تا انتهاي اين مطلب با ما همراه باشيد.

شباهت هاي لمينت و كامپوزيت

هم لمينت هم ونير كامپوزيت هر دو از يك خانواده هستند. آن ها 2 نوع ونير هستند كه براي اصلاح طرح لبخند بكار مي روند. لمينت ها در اصطلاح با نام ونيرهاي پرسيلن يا پرسلاين شناخته مي شوند و از جنس سراميك هستند كه براي زيباسازي دندان ها به سطح جلويي آن ها متصل مي شوند. اما ونيرهاي كامپوزيت  از جنس كامپوزيت هستند كه به صورت لايه لايه ممكن است به تمام سطوح دندان ها متصل شوند.

تفاوت هاي لمينت و كامپوزيت از نظر ماندگاري

با مراقبت مناسب، طول عمر و دوام روكش پرسلن يا لمينت ها بايد 10-15 سال طول بكشد. از طرف ديگر روكشهاي كامپوزيت به طور معمول تنها 4-8 سال دوام دارند. اگرچه پرسلن يا لمينت شكننده است، اما هنگامي كه به دندان سالم وصل شود، بسيار بادوام است.  از طرفي كامپوزيت با دوام است اما به اندازه پرسلن قوي نيست و بيشتر مستعد شكسته شدن است. با اين حال، اگر آسيب به روكش پرسلن وارد شود، مي بايست جايگزين شود و قابل تعمير نيست. اما ميتوان روكش كامپوزيت را به خوبي ترميم و تعمير كرد.

مدت زمان نصب

از بين هر دو نوع ونير، معمولا ونير كامپوزيت سريعتر به دندان ها متصل ميشوند. به محض اينكه شما وارد مطب شديد ميتوانيد روي صندلي نشسته و توسط دندانپزشك زيبايي مهياي نصب كامپوزيت روي دندان ها شويد. دندانپزشك زيبايي بر اساس رنگ دندان هاي طبيعي خودتان اقدام به ست و هماهنگ كردن رنگ كامپوزيت ميكند تا ظاهري طبيعي داشته باشد. كامپوزيت به دندانهاي شما اضافه شده سپس صيقل داده ميشود. پس از اين شما صاحب لبخند جديد خود خواهيد شد.

اما از سوي ديگر لمينت دندان معمولاً براي نصب به حداقل دو جلسه ويزيت  نياز  دارد. طي يك جلسه دندانپزشك زيبايي دندان شما، يك لايه بسيار نازك از ميناي دندانتان را برداشته تا بتواند به اندازه ميناي تراش خورده و جا براي لمينت باز شود. از دندان شما قالب گرفته ميشود و قالب براي ساخت لمينت دندان مخصوص شما به لابراتوار فرستاده ميشود. بعد از آماده شدن لمينت ها طي يك جلسه ديگر، روي دندان شما لمينت نصب ميشود.

زيبايي

خصوصيت شفاف و يا نيمه شفاف بودن لمينت دندان باعث شده است كه نور را درست مانند دندان هاي طبيعي به دام انداخته و زيبايي منحصر به فردي به لبخند شما ببخشيد. اين يعني از لحاظ زيبايي و طبيعي بودن، لمينت ها بسيار بهتر از روكش كامپوزيت هستند.

سخن آخر

ما امروز در اين مطلب سعي كرديم تا اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه تفاوت هاي لمينت و كامپوزيت در اختيار شما عزيزان قرار دهيم و به شما بگوييم كه اين دو روش با هم چه تفاوت هايي دارند تا بتوانيد موقع انتخاب بهترين تصميم را بگيريد. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ دى ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۵۲:۱۵ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :