جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

راهنماي خريد گردنبند طلا

در ادامه 5نكته مهم برايتان نوشته‌ايم كه بهتر است كه پيش از خريد گردنبند طلا به آنها توجه داشته باشد. با پرسيدن اين سوال‌ها از خود مي‌توانيد متناسب‌ترين گردنبند را براي خود يا عزيزانتان خريداري كنيد.

۱- زنجير گردنبند چه مدلي است؟

اولين مورد از نكات خريد گردنبند طلا و شايد مهم‌ترين مساله در مورد گردنبند، فرم و نوع زنجير است. بايد زنجيري خريداري كنيد كه به راحتي تاب نمي‌خورد، در خود گره نمي‌خورد و در هم پيچيده نمي‌شود. برخي از زنجيرها به شدت مستعد گره خوردن هستند در نتيجه سريع‌تر هم شكسته و پاره مي‌شوند. به طور مثال، زنجير امگا، زنجير تيغ ماهي و زنجير ماري به گونه‌اي طراحي شده‌اند كه آسان‌تر از بقيه مدل‌ها خميده شده و در خود مي‌پيچند.

۲- آيا گردنبند از طلا ساخته شده يا آبكاري شده است؟

توجه داشته باشيد كه طلاهاي آبكاري شده از فلزات گرانبهاي ديگري ساخته مي‌شوند و در نهايت يك لايه نازك طلاي خالص روي آنها آبكاري مي‌شود. اين آبكاري به مرور زمان خورده شده و از بين مي‌رود و رنگ فلز زيرين نمايان مي‌شود. اين نوع گردنبندها با اينكه قيمت مناسبي دارند اما لازم است هر چند ماه يك بار دوباره آبكاري شوند تا شفافيت و رنگ خود را حفظ كنند. به اين معني كه گزينه خوبي براي استفاده مداوم بشمار نمي‌روند. اما براي استفاده‌هاي كوتاه و محدود، گزينه خوبي خواهند بود زيرا قيمت تمام‌شده‌ي ارزان‌تري دارند.

۳- قفل زنجير از چه نوعي است؟

سومين نكته از نكات خريد گردنبند طلا، قفل زنجير آن است. حتما هنگام خريد طلا به اين نكته توجه داشته باشيد. بيشتر زنجيرهاي طلا با قفل‌هاي كليپسي گرد عرضه مي‌شوند كه با يك فنر باز و بسته مي‌شوند. اين قفل‌ها اغلب ارزان هستند اما دوام و پايداري مناسبي ندارند. به اين صورت كه اگر ناخواسته يا به هر دليلي فشار بيشتر از معمول به آنها وارد كنيد، ممكن است قفل بشكند. بهترين و مرسوم‌ترين قفل براي گردنبند، نوع خرچنگي است كه سفت و قابل اعتماد است. استفاده از اين قفل هم آسان است. اين قفل يك بدنه سفت دارد كه آن را در برابر ضربه مقاوم مي‌سازد.

۴- آيا مي‌توان از گردنبند آويز آويخت؟

يكي ديگر از سوالاتي كه پيش از خريد گردنبند بايد از فروشنده بپرسيد اين است كه آيا مي‌توان به آن آويز آويخت يا خير. اگر پاسخ مثبت بود، توجه داشته باشيد كه ضخامت زنجير به گونه‌اي باشد كه حلقه آويز به راحتي از آن عبور كند. زنجير اين نوع گردنبندها نبايد خيلي ضخيم باشد. اما در عين حال نبايد خيلي هم باريك باشد زيرا احتمال پاره شدن آن زياد خواهد بود.

۵- آيا زنجير گردنبند طلا تو خالي است يا پر؟

پنجمين نكته از نكات خريد گردنبند طلا نوع زنجير است. فارغ از قيمت بسيار ارزان‌تر، گردنبندهايي كه زنجيرهاي تو خالي دارند سبك‌تر هم هستند. عيب اين نوع زنجيرها اين است كه خيلي راحت ضربه مي‌بينند و احتمال پاره شدنشان زياد است. اگر قصد داريد زنجير ارزان و توخالي بخريد حتما توجه داشته باشيد كه بايد خيلي مراقب آنها باشيد به اين خاطر كه اگر به جايي گير كنند ممكن است خيلي سريع پاره شوند. اين نوع گردنبندها براي استفاده روزمره به هيچ عنوان مناسب نيستند.

بيشتر : بخوانيد : خريد انگشتر طلا


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ دى ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۲۷:۰۱ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :