جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

هزينه هاي مرتبط يه كشيدن دندان در سال 1400

ما امروز در اين مطلب مي‌خواهيم تا تمامي اعرفه هاي مربوط به كشيدن دندان در سال 1400 را با هم بررسي كنيم و به شما بگوييم كه چه عواملي در تعيين هزينه كشيدن دندان تاثير دارد و چه نكاتي را بايد در ارتباط با اين موضوع در نظر بگيريم. لطفا تا انتهاي اين مطلب با ما همراه باشيد تا همه چيز را در اين مورد بدانيد.

هزينه كشيدن دندان به چه عواملي بستگي دارد؟

قبل از هر چيزي به يك نكته اشاره كنيم. قيمت ها و تعرفه هاي دندانپزشكي معمولا توسط وزارت بهداشت در ابتداي هر سال ارائه مي شود اما تنها مراكز دولتي مطابق با اين تعرفه ها درمان هاي دندانپزشكي انجام مي دهند. مراكز خصوصي، مطب ها و كلينيك ها معمولا بسته به عوامل زيادي هزينه هاي متفاوتي دريافت مي  كنند. مثلا قيمت كشيدن دندان تحت تاثير عوامل زير متغيير است:

  1. هزينه تجهيزات و لوازم مصرفي
  2. تخصص دندانپزشك
  3. شهر و منطقه جغرافيايي
  4. وجود بيماري و مشكلات همراه با كشيدن دندان
  5. محل قرار گيري دندان (جلو يا عقب)
  6. نوع دندان (شيري يا دائمي)
  7. ميزان آسيب ديدگي
  8. مركز انتخابي (دولتي يا خصوصي)
  9. مهارت دندانپزشك

10. پوشش بيمه

هزينه كشيدن دندان هاي جلو

به دندان هايي كه در جلوي دهان قرار دارند دندان هاي قدامي گفته مي شود. اين دندان ها كاملا در طرح لبخند قابل مشاهده هستند. دندان هاي قدامي در هر فك شامل 4 دندان پيش يا ثنايا و دو دندان نيش هستند.

به دليل اينكه دسترسي به اين دندان ها آسان است و دندانپزشك با ديد مناسب و قدرت مانور بهتر بر همه چيز تسلط دارد، هزينه كشيدن دندان هاي جلويي كمتر از دندان هاي عقبي خواهد بود. قيمت كشيدن دندان جلو مي تواند بين 200 تا 500 هزارتومان متغيير باشد.

همچنين همه چيز را درمورد ايمپلنت دندان بدانيد.

هزينه كشيدن دندان عقل

دندان هاي عقل آخرين دندان هاي آسياب بزرگ در هر قوس فكي هستند. آن ها سايز بزرگي دارند و جزء آخرين دندان هاي دائمي هستند كه از لثه بيرون مي آيند. به دليل دشواري در دسترسي و تعداد ريشه هايي كه اين دندان ها دارند، هزينه خارج كردنشان بيشتر است. مي توان انتظار داشت كه بين 700 هزارتومان تا 1 ميليون براي خارج كردن دندان هزينه صرف شود.

كشيدن دندان براي شروع درمان ارتودنسي

خير بسته به نوع دنداني كه بايد كشيده شود، تعرفه ها هماني خواهد بود كه در اين مقاله به بررسي آن ها پرداخته شده است. معمولا هزينه كشيدن دندان براي درمان ارتودنسي دندان بايد به صورت مجزا پرداخت شود. يعني شما ابتدا هزينه ارتودنسي را مي پردازيد و در صورت نياز به كشيدن دندان، تعرفه آن را جدا پرداخت خواهيد كرد.

سخن آخر

ما امروز در اين مطلب سعي كرديم تا اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه كشيدن دندان در شرايط مختلف را در اختيار شما عزيزان قرار دهيم. اگر قصد داريد تا اطلاعات بيشتري در اين زمينه كسب كنيد حتما مقالات مرتبط به دندانپزشكي را در اينترنت مطالعه كنيد. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ دى ۱۴۰۰ساعت: ۰۷:۰۸:۳۶ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :