جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

خونريزي اطراف ايمپلنت دندان

ايمپلنت دندان يكي از بهترين روش هاي جايگزيني دندان هاي از دست رفته است كه امروز قصد داريم راجع به يكي از مشكلات رايج بعد از كاشت ايمپلنت با هم صحبت كنيم. بسياري از افراد هستند كه بعد از كاشت ايمپلنت در اطراف آن، لثه هايشان دچار خونريزي مي‌شود. ما امروز در اين مطلب قصد داريم تا اطلاعات خوبي را در اين زمينه در اختيار شما عزيزان قرار دهيم. لطفا تا انتهاي اين مطلب با ما همراهع باشيد.

دليل اصلي خونريزي اطراف محل كاشت ايمپلنت هاي دنداني چيست؟

دو دليل براي خونريزي ايمپلنت دندان وجود دارد اولي مشكلي به نام موكوزيت و دومي نيز پري ايمپلنتيت است. موكوزيت يك بيماري برگشت پذير است كه بافت نرم اطراف ايمپلنت را تحت تاثير قرار مي دهد و ناشي از اين موارد است:

  1. بهداشت ضعيف دهان و دندان.
  2. ازدياد سمنت يا چسبي كه روكش به پايه ايمپلنت متصل مي كند
  3. فعاليت مخرب باكتري ها

همچنين براي كسب اطلاعات بيشتر درمورد اينله و انله اينجا كليك كنيد.

علائم پري ايمپلنتيت

علائم مشكلات و بيماري هايي كه مي توانند باعث خونريزي اطراف ايمپلنت دندان شوند اغلب قابل تشخيص هستند. با اين حال، برخي از بيماران مبتلا به اين شرايط، هيچ دردي را تجربه نمي كنند و ممكن است ندانند كه موكوزيت يا پري ايمپلنتيت دارند.

علائم موكوزيت معمولا التهاب، خونريزي و قرمزي بافت نرم اطراف ايمپلنت است. اما علائم پري ايمپلنت كه نوعي عفونت است شامل موارد زير مي شود:

  1. شل شدن ايمپلنت
  2. بوي بد دهان
  3. لثه هاي متورم و قرمز.
  4. از دست دادن استخوان 2 تا 3 ميلي متر در اطراف ايمپلنت.
  5. خونريزي يا خروج چرك در اطراف ايمپلنت.
  6. درد هنگام جويدن

درمان موكوزيت

دندانپزشك دهان شما را معاينه مي كند، عكس اشعه ايكس مي گيرد و در مورد علائم ديگر (به جز خونريزي اطراف ايمپلنت دندان) از شما سوال مي كند تا علت خونريزي را مشخص كند. دندانپزشكان با بررسي سمنت يا پسب روكش باقي مانده، وجود يا عدم وجود موكوزيت را تشخيص مي دهند. اگر سيمان اضافي  در زير خط لثه باعث ايجاد موكوزيت شده باشد، دندانپزشك شما مي تواند آن را خارج كند.

همچنين درمورد بوي بد دهان بيشتر بدانيد.

در غير اين صورت، موكوزيت به راحتي با يك برنامه بهداشت دهان موثر كه شامل مسواك زدن، نخ دندان كشيدن و استفاده از دهانشويه ها است، قابل درمان است. مراقبت از دهان، باعث مي شود كه سطح و اطراف ايمپلنت كاملا تميز شود و از ورود باكتري ها به خط زير لثه در اطراف ايمپلنت جلوگيري مي كند.

سخن آخر

اگر چه ايمپلنت دندان بهترين روش جايگزيني دندان هاي از دست رفته است، اما هر كاري در كنار مزايايي كه دارد معايبي نيز دارد. ما در اين مطلب سعي كرديم تا تمام دلايلي كه باعث خونريزي اطراف لثه مي‌شود را با هم بررسي كنيم. اما اگر فكر مي‌كنيد كه لازم است تا اطلاعات بيشتري در اين موضوع به دست بياوريد، به شما پيشنهاد مي‌كنيم مقالا ايمپلنت هاي دنداني را در اينترنت مطالعه كنيد و اطلاعات خود را در اين زمينه افزايش دهيد. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ دى ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۵۶:۱۳ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :