جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

تمام آن چيز هايي كه درمورد عصب كشي نمي ‌دانستيد

عصب كشي يكي از اصلي ترين درمان ها در زماني است كه ديگر راهي براي احياي دندان نمانده. ما امروز در اين مطلب مي‌خواهيم هر آنچه لازم است تا درمورد عصب كشي بدانيد را به شما عزيزان بگوييم تا با اين شيوه درماني كه اصطلاحا درمان ريشه نيز ناميده مي‌شود آشنا شويد. با ما همراه باشيد.

عصب كشي دندان چيست؟

عصب كشي نوعي فرايند و عمل دندانپزشكي است كه در آن اقدام  به ترميم پالپ نرم دندان ميكنيم. در اغلب موارد ممكن است اتصالات بافت زنده دندان را با كمك اين درمان از بين ببريم.

همچنين درمورد پركردن دندان بيشتر بدانيد.

چرا عصب كشي

اگر پالپ آلوده شود، عفونت ممكن است از طريق كانال ريشه دندان گسترش يابد. اين عفونت ممكن است در نهايت به آبسه منجر شود. آبسه ساختاري ملتهب است كه در آن چرك جمع مي شود و مي تواند باعث تورم بافت هاي اطراف دندان شود. علائم آبسه مي تواند از يك درد ملايم تا يك درد شديد و وحشتناك باشد. معمولا زماني كه چيزي را گاز ميزنيد اين درد شديدتر هم خواهد شد. اگر هرچه زودتر دندان عصب كشي نشود و يا عفونت با كمك درمان ريشه از بين نرود، دندان به كلي از بين ميرود و بايد آن را بكشيد. گاهي اوقات قبل از ارتودنسي دندان نيز اگر دندان آسيب ديده باشد متخصص ارتودنسي شخص را براي انجام درمان ريشه يا روت كانال به يك متخصص ديگر ارجاع ميدهد.

شيوه درمان عصب كشي

هدف از درمان اين است كه تمام عفونت ها از ريشه دندان خارج شود. سپس محل ريشه تميز و پر مي شود تا از بروز هرگونه عفونت جديد و بيشتر جلوگيري شود. درمان روت كانال يك روش حرفه اي و وقت گير است. معمولا اين درمان ميتواند طي يك جلسه انجام شود اما اگر به دو يا چند جلسه ديگر هم نياز بود نبايد تعجب كنيد. چون بايد حتما زير نظر دندانپزشك باشيد.

بعد از درمان ريشه چه چيزي در انتظار دندان ما است؟

از آنجايي كه دندان ديگر زنده نيست و بافت هاي زنده دندان از بين رفته اند، دندان تغيير رنگ ميدهد. در گذشته كاري به دندان نداشتند و همينطور آن را به حال خود رها ميكردند. اما خوشبختانه امروزه روش  هاي زيادي براي ترميم اين دندان وجود دارد. براي مثال گذاشتن تاج دندان ميتواند يكي از بهترين روش ها براي ترميم دندان عصب كشي شده باشد كه  توسط متخصص دندانپرشكي ترميمي انجام داده ميشود. از طرفي اگر خواستيد دندان را بكشيد ميتوانيد از جايگزين هاي دنداني مثل ايمپلنت دندان، پل دنداني و پروتز هم استفاده كنيد.

سخن آخر

ما امروز در اين مطلب سعي كرديم تا اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه ريشه درماني يا همان عصب كشي در اختيار شما عزيزان قرار دهيم تا بدانيد در طي اين فرآيند درماني چه مي‌گذرد. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ دى ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۲۸:۵۴ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :