جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

محدوديت هاي ارتودنسي نامرئي

شما هم براي داشتن لبخندي زيبا از ارتودنسي نامرئي كمك گرفته ايد؟ اما بين دندان ها و الاينرها فاصله وجود دارد؟ اين يعني دندان ها طبق برنامه درمان حركت نمي كنند و به عبارت ديگر، درمان با ارتودنسي نامرئي با شكست مواجه شده است. خب، دليل اين شكست چيست؟ چه كاري براي اصلاح آن انجام دهيم؟ يا اصلا چه كنيم كه كار به اينجا نكشد؟

بي نتيجه ماندن استفاده از الاينرهاي شفاف مي تواند تاثير مخربي بر روحيه فرد داشته باشد. اما نگران نباشيد؛ با شناخت دلايل شكست و جلوگيري از رخداد دوباره آن، مي توان درمان را با برنامه پيش برد. قبل از مراجعه به دكتر ارتودنسي مطالب زير را مطالعه نموده و با اطلاعات بيشتري به مطب مراجعه نماييد.

اگرچه ارتودنسي نامرئي مي تواند طيف گسترده اي از مشكلات فكي و دنداني را برطرف كند، اما متأسفانه گاهي نيرو و توانايي مشابه ارتودنسي سيمي را براي حركت دادن دندان ها ندارد. وقتي شرايط و مشكلات دنداني بسيار پيچيده و بحراني باشند، ممكن است به روش هاي قديمي مانند بريس يا ارتودنسي فلزي نياز داشته باشيد. موارد زير نمونه هايي از مشكلاتي است كه اينويزيلاين قادر به تصحيح آنها نيست.

شكل دندان: در دندان هاي كوتاه، گرد يا ناهموار ممكن است الاينرها به خوبي به سطح دندان ها نچسبند و نتوانند نيروي لازم را به آن ها وارد كنند.

موقعيت دندان: هنگامي كه در دهان شما شلوغي بيش از حد وجود دارد، دندان شما شايد بچرخد. اگر دندان ها بيش از ۲۰ درجه چرخانده شوند، اينويزيلاين نمي تواند آنها را به تراز مناسب تغيير دهد.

شكاف بزرگ بين دندان ها: اگر يك يا چند فاصله بزرگ بين دندان هاي خود داريد، ارتودنسي نامرئي مي تواند تنها تا ۶ ميلي متر از هر دندان بالا يا پايين را ببندد.

اينتروژن و اكستروژن: ارتودنسي هايي مانند ارتودنسي سيمي مي توانند موقعيت دندان ها را بالا و پايين ببرند. اين در مورد اينويزيلاين كه از نظر حركت دندان هاي به جلو و عقب محدود است، صدق نمي كند.

كارهاي قبلي دندانپزشكي: كارهاي قبلي دندانپزشكي مانند بريج يا پل دندان مي تواند مانع از استفاده ارتودنسي نامرئي شود.

بيشتر بخوانيد : ارتودنسي متحرك 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ دى ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۳۹:۴۷ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :