جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

همه آن چيزي كه تا كنون درمورد عصب كشي نمي‌دانستيم

امروز در اين مطلب سعي بر اين داريم تا اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه عصب كشي يا همان درمان ريشه دندان در اختيار شما عزيزان قرار دهيم. عصب كشي يكي از رايج ترين مراجعات مردم به مطب ها و كلينيك هاي دندانپزشكي است كه امروزه بسيار به يكي از معضلات افرادي كه به اين درمان نياز دارند تبديل شده است. با ما تا انتهاي اين مطلب همراه باشيد تا اطلاعات بسيار خوبي را در اين زمينه در اختيار شما عزيزان قرار دهيم.

عصب كشي به زباني ساده

عصب كشي نوعي فرايند و عمل دندانپزشكي است كه در آن اقدام  به ترميم پالپ نرم دندان ميكنيم. در اغلب موارد ممكن است اتصالات بافت زنده دندان را با كمك اين درمان از بين ببريم.

درمان ريشه يا عصب كشي دندان يا (endodontics) زماني مورد نياز است كه عروق خوني و عصب دندان (كه بهش ميگن پالپ يا مغز دندان) بر اثر پوسيدگي يا آسيب ديدگي دچار عفونت شده است. مراحل اوليه عفونت پالپ معمولا علائم خاصي ندارد اما به مرور زمان ممكن است رنگ دندان كمي تيره شود كه نشان دهنده مرگ عصب و عروق خونرسان دندان است. اين وضعيت حتما نيازمند عصب كشي و روت كانال است.

درد عصب كشي دندان

خوشبختانه خير. چرا؟ چون براي اينكار دندان شما را بيحس ميكنند و معمولا هيچ دردي تجربه نميكنيد. درمان ريشه دندان با پر كردن دندان هيچ فرقي نداره (از لحاظ درد عرض ميكنم). هرچند كه بعداً ممكن است در اثر اين درمان، حساسيت دندان به وجود بيايد اما به تدريج اين امر با گذشت زمان كمتر شده و برطرف خواهد شد.

اهميت عصب كشي

اگر پالپ آلوده شود، عفونت ممكن است از طريق كانال ريشه دندان گسترش يابد. اين عفونت ممكن است در نهايت به آبسه منجر شود. آبسه ساختاري ملتهب است كه در آن چرك جمع مي شود و مي تواند باعث تورم بافت هاي اطراف دندان شود. علائم آبسه مي تواند از يك درد ملايم تا يك درد شديد و وحشتناك باشد. معمولا زماني كه چيزي را گاز ميزنيد اين درد شديدتر هم خواهد شد. اگر هرچه زودتر دندان عصب كشي نشود و يا عفونت با كمك درمان ريشه از بين نرود، دندان به كلي از بين ميرود و بايد آن را بكشيد. گاهي اوقات قبل از ارتودنسي دندان نيز اگر دندان آسيب ديده باشد متخصص ارتودنسي شخص را براي انجام درمان ريشه يا روت كانال به يك متخصص ديگر ارجاع ميدهد.

سخن آخر

خب تا اينجاي مطلب با درمان ريشه دندان به خوبي آشنا شديم و فهميديم كه عصب كشي چه مراحلي دارد و طول درمان آن به چه صورت است. اگر مي‌خواهيد درمان ريشه انجام دهيد پيشنهاد ما به شما اين است كه حتما با يك متخصص در اين زمينه مشورت كنيدو اطلاعات خود را افزايش دهيد. اميدواريم از اين مطلب استفاده كرده باشيد.

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ دى ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۵۷:۴۱ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :