جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

هر آنچه بايد درمورد روكش هاي دنداني بدانيم

ما امروز اينجاييم تا اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه روكش هاي دنداني به شما بدهيم. قصد داريم تا انواع روكش هاي دنداني و كاربرد هاي آنها را براي شما عزيزان بازگو كنيم. با ما تا انتهاي اين مطلب همراه باشيد تا بدانيد روكش هاي دنداني به چه كاري مي‌آيند و چه وقتي بايد از آنها استفاده كنيم.

انواع روكش هاي دنداني

روكش استيل

يكي از متداول ترين مواد بكار رفته در ساختار تاج ها و روكشهاي دنداني (مخصوصا دندانپزشكي اطفال)، استيل ضد زنگ است. اين روكش گزينه اي ايده آل براي دندانهاي شيري كودكان است كه نياز به ترميم دارد. اگر دندان كودك هنوز فرصتي براي كشيده نشدن داشته باشد از روكش استيل دندان كودكان براي ترميم دندان استفاده ميشود.

درمورد هزينه دندان مصنوعي نيز بيشتر بدانيد.

روكش طلا

يكي از كلاسيك ترين انواع روكش دندان روكش آلياژ طلا است. طلا به عنوان يك فلز نجيب، در برابر عناصري مانند آب يا اكسيژن بسيار مقاوم است. اين نكته مثبت طلا باعث مي شود تا آنها به شكل تاج نيز در دندانپزشكي مورد استفاده قرار بگيرند. طلا از مقاومت كششي بالايي برخوردار است و مي تواند زيبايي و استحكام به دندان شما ببخشد.

گرچه روكش طلا از نظر كاربردي بسيار بادوام است اما ممكن است شكسته شود. اين اتفاق بيشتر زماني رخ ميدهند كه دندان پوسيده شده باشد. هزينه روكش دندان با طلا واقعا زياد است بنابراين هر كسي تن به استفاده از اين تاج ها نميدهد.

روكش زيركونيا

تاج يا روكش دندان زيركونيا مانند روكش پرسليني است  اما تفاوت هاي جزئي با هم دارند. زيركونيا ماهيتي زيست تخريب پذير و نمايي بسيار زيبا دارد. اين روكش ها در سايه هاي مختلفي ساخته ميشوند و براي هر كسي قابليت شخصي سازي دارند. زيركونيا داراي قدرت، دوام و زيبايي بسيار زيادي است از اين رو در ميان مراجعان و بيمارام بسيار پرطرفدار هستند.

زيركونيا ماده جديدي براي درمان‌هاي ترميمي دندان است. اين يك نوع سراميك يا به عبارت دقيق تر اكسيد زيركونيوم است كه حتي از سراميك و برخي از آلياژهاي فلزي ديگر قوي تر است.

روكش هاي تمام رزين

هزينه روكش رزيني كامل به نسبت ساير انواع روكش دندان كمتر است. با اين حال ميزان ماندگاري آن نسبتا كمتر است. روكش رزيني دندان مستعد ساييدگي و شكستگي است و هر كسي نبايد از آن ها استفاده كند مگر اينكه به درستي از آن مراقبت كند.

روكش فلزي

به جز طلا، روكش ها را ميتوان از جنس فلزاتي مانند نقره، پالاديوم، تيتانيوم، كروم، نيكل، برليوم و … ساخت. اين عناصر بسيار بادوام بوده و مقاومت بالايي در برابر سايش و ضربه دارند.

در حقيقت، اين تاج هاي دنداني همچنين مي توانند تحت فشار زيادي قرار گرفته و هيچ آسيبي نبينند. اگر دوست داريد كه بدون دغدغه صاحب يك روكش دندان فلزي شويد روي روكش هايي از جنس اين فلزات حساب كنيد.

همچنين همه چيز را درمورد تغذيه بعد از ايمپلنت بدانيد.

سخن آخر

ما امروز در اين مطلب سعي كرديم تا اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه روكش دندان، ترميم و زيبايي دندان به وسيله آن  و كاربرد هاي آنها در اختيار شما عزيزان قرار دهيم و همه چيز را در رابطه با آنها به شما بگوييم. اميدواريم كه از اين مطلب استفاده كرده باشيد و اطلاعات خوبي را به دست آورده باشيد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ دى ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۴۵:۴۳ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :