جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

رژيم غذايي بعد از اسليو معده

هر عمل جراحي در دنيا نكاتي را دارد كه بعد از جراحي بايد رعايت شود. براي مثال برخي از مواد غذايي را بعد از عمل نبايد مصرف كرد و به عكس برخي مواد غذايي را بايد بعد از جراحي بيشتر از پيش مصرف كرد. ما امروز دراين مطلب قصد داريم تا اطلاعات بسيار خوب و كاربردي را در مورد رژيم غذايي بعد از جراحي اسليو در اختيار شما عزيزان قرار دهيم. با ما تا انتهاي اين مطلب همراه باشيد.

عمل جراحي اسليو

طي اين عمل مقدار زيادي از حجم معده برداشته مي‌شود. و فضاي كمي براي جاي دهي مواد غذايي نسبت به قبل باقي مي‌ماند. جراحي غير قابل برگشت است. يعني پس از آنكه تحت عمل جراحي قرار گرفتيد، و مقداري از حجم معده را از بدن شما برداشتند، ديگر نمي‌توانيد معده خود را به حالت نخست بازگردانيد.

حدود ۶۰ درصد اضافه وزني كه داشتيد را پس از انجام اين عمل جراحي از دست خواهيد داد. البته بلافاصله پس از عمل شاهد كاهش وزن نخواهيد بود. بلكه بايد صبور باشيد و در درازمدت به انتظار كاهش وزن ايده آل بنشينيد. انجام اين عمل همچنين توانايي بدن براي توليد هورمون گرسنگي گرلين (ghrelin) را كاهش مي‌دهد. درنتيجه افراد پس از انجام عمل كمتر از سابق احساس گرسنگي خواهند كرد.

براي افرادي كه تحت چنين عملي قرار مي‌گيرند رژيم‌هاي غذايي خاصي پيش بيني شده است كه بايد از آن‌ها پيروي كنند. بنابراين قبل از اينگه بخواهيد به انجام چنين روش درماني اقدام كنيد بهتر است با نوع رژيم غذايي پس از اسليو معده آشنا شويد و بدون آمادگي در شرايط جدي قرار نگيريد.

تغذيه بعد از اسليو

 فاز يك در اين برنامه شامل هفته ابتدايي پس از عمل جراحي چاقي است. طي اين يك هفته افراد بايد مايعات شفاف و غذاهاي سبك بخورند. هيدراته ماندن يا حفظ آب بدن پس از عمل جراحي مي‌تواند ميزان تهوع و استفراع شما را كاهش دهد. و روند بهبودي شما را افزايش دهد.

همچنين درمورد بهترين جراح اسليو بيشتر بدانيد.

يك هفته تا ۱۰ روز پس از جراحي، اكثر افرادي كه جراحي اسليو داشته اند همچنان احساس گرسنگي زيادي مي‌كنند. رژيم غذايي آن‌ها در اين مرحله، به يك رژيم مايع كاملا تر تبديل مي‌شود كه سرشار از پروتئين است. هدف خوردن انواع مواد مغذي سالم است، اما با اجتناب از خورد غذاها و مواد شيرين و با ارزش غذايي كم است.

كسي كه در فاز ۲ قرار دارند، بايد همچنان مقدار زيادي آب بنوشند. همراه با مصرف آب بايد از پودر پروتئين استفاده كنند. پودر پروتئين بايد بدون قند باشد و حتما با يك مايع روشن و شفاف مخلوط شود. هدف بايد مصرف هر روز ۲۰ گرم پروتئين باشد. اين ميزان از پروتئين بايد در هر وعده با نصف فنجان آب يا مايع شفاف مخلوط شود.

سخن آخر

ما امروز در اين مقاله سعي كرديم تا اطلاعات خوبي را درمورد دو بخش مهم از رژيم لاغري در دوران بعد از جراحي لاغري اسليو را در اختيار شما قرار دهيم. با مطالعه و كسب اطلاعات بيشتر به خود در بهبود سريع تر و نتيجه گيري بهتر كمك كنيد. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ دى ۱۴۰۰ساعت: ۰۷:۳۳:۵۳ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :