جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

هر آنچه ما حتما بايد درمورد ارتودسني بدانيم

ارتودنسي بهترين شيوه درمان نا هنجاري ها و نا هماهنگي هاي دهان و دندان و فك است. ما امروز در اين مطلب قصد داريم تا اطلاعات بسيار مناسب و خوبي را در زمينه ارتودنسي و درمان ارتودنسي در اختيار شما عزيزان قرار دهيم و همه چيز را در باره اين موضوع در اختيار شما عزيزان قرار دهيم. با ما تا انتهاي اين مطلب همراه باشيد.

ارتودنسي دندان چيست؟

با توجه به افزايش آگاهي مردم در خصوص سلامتي دهان و دندان و فرهنگ سازي‌هاي گسترده‌اي كه دندانپزشكان طي چند سال اخير در ميان مردم انجام داده‌اند، احتمالا تاكنون بارها درباره ارتودنسي دندان و ضرورت انجام آن، چيزهايي شنيده‌ايد و تا حدي با آن آشنا هستيد.

“ارتودنتيكس” يا (Orthodontics) يعني علم، دانش و مهارت اصلاح دو مشكل نامنظمي يا ناهماهنگي دندان‌ها + روابط نادرست و غير طبيعي بين فكي. به عبارتي هر زمان دندان‌ها و فك‌ها هماهنگي، نظم و تراز طبيعي خود را از دست دهند، يك متخصص ارتودنسي يا ارتودنتيست وارد عمل شده و با روش‌هاي مختلفي كه در ادامه مي‌خوانيد، اقدام به اصلاح، منظم و هماهنگ كردن آن‌ها مي‌كند.

در صورت انجام ندادن ارتودنسي چه اتفاقي مي‌افتد

اگر نيازمند درمان براي منظم شدن دندان ها باشيم اما به يك ارتودنتيست مراجعه نكنيم چه چيزي در انتظار ما خواهد بود؟

اگر نيازمند درمان براي منظم شدن دندان ها باشيم اما به يك ارتودنتيست مراجعه نكنيم چه چيزي در انتظار ما خواهد بود؟

ما هميشه قبل از شروع درمان، با تمام مراجعان‌مان، يك گفتگوي دوستانه و كاملاً صميمي داريم. اغلب مراجعان از طريق سايت و فرم دريافت نوبت آنلاين، با ما ارتباط برقرار مي‌كنند. كه هماهنگي‌هاي لازم جهت مراجعه حضوري (مخصوصاً در اين دوره دست و پا گير كرونا) را پرسنل مطب‌ بر عهده دارند.

در اين جلسه، ما ابتدا معاينه فيزيكي داريم. و دهان و دندان را به صورت بصري و با كمك تجهيزات معمولِ دندانپزشكي چك مي‌كنيم. سپس تمام مشكلات موجود و احتمالي را تشخيص مي‌دهيم. البته كار تشخيص ما، تنها محدود به معاينه نخواهد بود و با كمك تصاوير اشعه ايكس، موقعيت دندان‌ها و وضعيت فك شما را بررسي خواهيم كرد.

گاهي اوقات، مشخص مي‌شود برخي از بيماران نيازي به درمان ندارند و ما روش‌هاي جايگزين را به آن‌ها توصيه مي‌كنيم. اما در اغلب موارد، بعد از مشخص شدن مشكل و شدت آن، درباره مسير درمان، نوع و روش منظم شدن دندان يا فك، هزينه ارتودنسي دندان، مدت زمان پروسه و …. كاملاً صحبت و گفتگو خواهيم كرد.

نصب دستگاه

يك سري وسيله و ابزار وجود دارند كه ما براي منظم كردن دندان‌هاي شما، از آن‌ها استفاده مي‌كنيم. به اين وسايل معمولاً “دستگاه ارتودنسي” گفته مي‌شود. شفاف بگوييم كه بدون اين دستگاه‌ها، ما عملاً نمي‌توانيم دندان‌هاي شما را منظم و مرتب كرده، يا تغييري در موقعيت آن‌ها ايجاد كنيم.

سخن آخر

ما امروز در اين مطلب سعي كرديم تا اطلاعات بسيار خوب و مناسبي را در رابطه با ارتودنسي دندان و درمان ارتودنسي در اختيار شما عزيزان قرار دهيم كه مطمئن هستيم تا كنون مفيد بوده است. اميدواريم از اين مطلب استفاده كرده باشيد و براي شما مفيد بوده باشد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۲۶:۰۸ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :