جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

هزينه ارتودنسي و هر آنچه بايد درمورد آن بدانيم

ارتودنسي، درماني است براي داشتن دندان هايي مرتب تر و فكي تراز. امروز در اين مطلب قصد داريم تا اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه اين شيوه درماني و هزينه هاي آن را در اختيار شما دوستان قرار دهيم. اگر مي‌خواهيد در اين زمينه اطلاعات بيشتري داشته باشيد حتما تا انتهاي اين مطلب با ما همراه باشيد.

هزينه ارتودنسي و عوامل موثر بر روي آن

سواي از اينكه مشكل بيمار چيست و شدت آن چقدر است، تعدادي عوامل ديگر هستند كه مستقيما روي برآورد قيمت ارتودنسي تاثير مي‌گذارند. ما اين عوامل را ليست كرده ايم و به صورت خلاصه توضيح داده ايم چرا و چطور روي هزينه تاثير مي‌گذارند:

هرچه نوع نامنظمي بيشتر يا معضل و ناهنجاري بزرگ تر باشد هزينه بيشتري براي درمان آن پرداخت مي شود. به عنوان مثال هزينه درمان عقب يا جلو رفتگي فك به مراتب بيشتر از هزينه بستن فاصله بين دندان ها با ارتودنسي است.

هرچه شدت ناهنجاري بيشتر باشد برآورد نهايي هزينه هم بيشتر مي شود. براي مثال فرض كنيد بيمار مشكل شلوغي دندان دارد و يكي از فك هايش كوچك است. هزينه ارتودنسي دندان اين شخص به مراب بيشتر از شخصي است كه دندان هاي جلوي اش دچار شلوغي و ازدحام است.

بسته به نوع و شدت مشكل، متخصص ارتودنسي از دستگاه هاي متفاوتي براي درمان استفاده مي كنند كه هزينه هر كدام متفاوت است. براي مثال زماني كه از از پلاك هاي شفاف ارتودنسي استفاده شود حداقل هزينه ارتودنسي دندان را پرداخت مي كنيد و براي استفاده از ارتودنسي ديمون شفاف هزينه بالاتري بايد صرف كنيد. مهمترين دستگاه هاي ارتودنسي كه امروزه بيماران با آن درمان مي شوند عبارتند از:

با افزايش سن هزينه هاي درمان ممكن است بيشتر شود. يعني قيمت ارتودنسي دندان كودكان كمتر است و بزرگسالان هزينه هاي بيشتري بايد صرف كنند. زيرا در كودكان اصلاح ناهنجاري ها به دليل اينكه در سن رشد قرار دارند آسان تر است.

گاهي اوقات ممكن است بيمار از روند درمان و نتيجه نهايي انتظاراتي داشته باشد كه بسته به سطح انتظارات و درخواست او ممكن است هزينه بيشتري نسبت به هزينه پايه مورد نياز باشد.

هرچقدر طول درمان بيشتر شود هزينه ها هم بالاتر مي روند. زيرا بالا رفتن مدت زمان درمان به معني مراجعات بيشتر و استفاده از دستگاه هاي بيشتري است.

براي كسب اطلاعات بيشتر درمورد كلينيك دندانپزشكي خوب بر روي لينك مشخص شده كليك كنيد.

كاهش هزينه هاي ارتودنسي

به عنوان يك توصيه اقتصادي، اگر تحت درمان ارتودنسي هستيد و نيازمند اقدامات نامبرده بوديد حتما به جاي اينكه بين چند كلينيك دندانپزشكي يا چند مطب در رفت و آمد باشيد، سعي كنيد در مركزي درمان خود را شروع كنيد كه يك مجموعه كامل از دندانپزشكان و متخصصان را در خمت دارد. شما در چنين مركزي مي توانيد درمان ارتودنسي و تمام اقدامات دندانپزشكي مورد نياز خود را در يك محل و با هزينه كمتر انجام دهيد.

سخن آخر

ارتودنسي درست است كه يك درمان زمان بر و پر هزينه است اما نبايد اين موضوع را ناديده گرفت كه بسيار لازم است. امروز در اين مطلب قصد داريم تا اطلاعات بسيار خوبي را در اين زمينه در اختيارتان قرار دهيم و همه چيز را درمورد آن به شما بگوييم. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.

منبع: http://www.tehrandentalimplant.ir/ و https://www.healthline.com/


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۱۰:۰۳ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :