جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

روغن گيربكس و مشكلات فني هيونداي و كيا

خودرو هاي كره اي خودرو هاي بسيار خوبي هستند اما بايد توجه داشت كه مشكلاتي نيز دارند. مانند هر خودرو ديگري. قطعا هيچ خودرويي وجود ندارد كه همه چي تمام باشد. امروز در اين مطلب قصد داريم تا علاوه بر اينكه مي‌خواهيم اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه مشكلات فني كيا و هيونداي در اختيار شما قرار دهيم مي‌خواهيم اطلاعات بسيار خوبي را نيز در زمينه روغن گيربكس كه يكي از اصلي ترين لوازم يدكي كيا است نيز در اختيار شما عزيزان قرار دهيم. با ما تا انتهاي اين مطلب همراه باشيد.

مشكلات فني اين دو كمپاني كره اي

اصولا زماني كه خودروهاي سانتافه و اپتيما و سوناتا ياتاقان ميزنند شما اگر شانس داشته باشيد و متوجه صداي غير طبيعي موتور شويد و آن را سريعا خاموش كنيد، با مشكل شاتون زدن مواجه نخواهيد شد ولي در عمل به دليل صداي سيستم صوتي و عدم تسلط فني راننده به مسائل فني، ممكن است ياتاقان به حدي لق شود كه شاتون بشكند و از سيلندر بيرون بزند.

با تمام اين احوال برخي به دليل هزينه بسيار بالاي تعمير موتور تمايل ندارند ميلنگ نو تهيه كنند. براي اين دست افراد نيز مي توان عنوان كرد ريسك تراش ميلنگ بالاست و ممكن است موتور جواب ندهد ولي مركز دكتر موتور با تهيه تجهيزات سنگين و به روز تراشكاري كامپيوتري در كارگاه خود، نمونه هايي داشته كه موتور جواب داده است و ميتوانيد از آن استفاده كنيد. اويل پمپ حتما بايد عوض شود، ست كامل ياتاقان ها، پك واشر و مدت يك هفته عموما نياز است. اين نيز يكي ديگر از مشكلات فني كيا و هيونداي است.

زماني كه آب وارد يونيت شود اتصالي درون برد رخ مي دهد و ابتدا قطعات پلاستيكي يونيت شروع به آب شدن مي كنند و در ادامه با شعله ور شدن آتش خودروي سانتافه آتش مي گيرد و مي سوزد. در روند تعميراتي و رفع اين مشكل ، هيونداي يك رله بر سر مدار برق يونيت abs قرار داده مي شود و خود يونيت نيز با نمونه اصلاح شده تعويض مي گردد.

خريد روغن گيربكس هيونداي و كيا

روغن گيربكس مايعي است كه از آن براي روانكاري قطعات متحرك داخل گيربكس، جعبه فرمان و همچنين ديفرانسيل استفاده ميشود. به اين روغن همچنين واسكازين يا روغن جعبه دنده نيز گفته ميشود. اين روغن با روغن موتور تفاوت دارد و در آن از مواد خاصي استفاده ميشود كه گيربكس را از فشار آسيب محافظت ميكند. زماني كه حس كرديد كه دنده شما به خوبي جا نميرود يا اصلا جا نمي رود اولين چيزي كه بايد به آن شك كرد، اتمام روغن گيربكس ماشين يا كاهش غلظت مواد افرودني ويژه آن است. بنابراين اگر ماشين كيا يا هيونداي شما نيز در تعويض دندان دچار مشكل است حتما به فكر تعويض و خريد روغن گيربكس هيونداي يا روغن گيربكس كيا باشيد.

كلام نهايي

ما امروز در اين مطلب سعي كرديم تا اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه برخي از مشكلات هيونداي و كيا در اختيار شما عزيزان قرار دهيم و همچنين درمورد يكي از اصلي ترين قطعات كيا و هيونداي، يعني روغن گيربكس نيز توضيحاتي را ارائه دهيم. اگر از يك خودرو كره اي استفاده مي‌كنيد و قصد خريد روغن گيركبس و يا هر يك از لوازم يدكي آن را داريد، به شما پيشنهاد مي‌كنيم تا از فروشگاه مجازي لوازم يدكي خودرو استفاده كنيد. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۳۸:۵۴ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :