جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

پاسخ متخصصان به مهترين سوالات لمينت دندان

اگر درباره لمينت هاي دنداني كنجكاو هستيد و قصد داريد طرح لبخند خود را با كمك آن ها اصلاح كنيد احتمالاً سوالات زيادي در ذهن خود داريد. در اين مقاله به مهمترين پرسش ها پيرامون اين ونيرهاي دنداني پاسخ داده شده است.

1. آيا لمينت دندان در دوران بارداري قابل انجام است؟

خانم هايي كه حامله هستند معمولاً بايد به يك كلينيك دندانپزشكي كه خدمات دندانپزشكي بارداري ارائه مي دهند مراجعه كنند. آن ها در اين دوران، تمام مشكلات دهان و دندان را به خوبي و زير نظر متخصص برطرف مي كنند. اما انجام پروسه هاي زيبايي دندان در اين دوران به هيچ عنوان توصيه نمي شود. خانم هاي باردار بهتر است صبر كنند تا دوران بارداري به اتمام رسيده و پس از زايمان اقدام به نصب لمينت دندان كنند.

2. تفاوت روكش دندان با لمينت دندان چيست؟

روكش و لمينت دندان هر دو نوعي پروتز دنداني هستند كه به جهت زيبايي و ترميم دندان استفاده مي شوند. اما اين دو با هم متفاوت هستند. لمينت هاي دنداني لايه هاي بسيار نازكي هستند كه پس از تراشيدن جزئي ميناي دندان فقط به سطح جلوي دندان ها متصل مي شوند.

اما روكش هاي دنداني پس از اينكه دور تا دور تاج دندان تراشيده شد همچون كلاهي روي دندان را مي پوشانند. آن ها معمولا پس از عصب كشي دندان براي حفاظت از دندان عصب كشي شده استفاده مي شوند.

3. لمينت دندان چه تفاوتي با ونير كامپوزيت دندان دارد؟

لمينت و ونير كامپوزيت هر دو نوعي ونير دنداني هستند. آن ها لايه هاي نازكي هستند كه به جهت زيبايي دندان استفاده مي شوند. اين دو در جنس، استحكام، نحوه آماده سازي و اتصال با هم بسيار متفاوت هستند.

لمينت هاي دنداني در لابراتوار و به صورت غير مستقيم ساخته مي شوند و طي يك جلسه مجزا توسط دندانپزشك به سطح دندان متصل مي شوند. اما ونيرهاي كامپوزيتي از ابتدا تا انتها در مطب دندانپزشك و به صورت مستقيم به دندان متصل مي شوند.

4چه زماني به لمينت دندان نياز هست؟

لمينت ها راه‌حلي عالي براي افرادي هستند كه دندان‌هايشان دچار تغيير رنگ، سايش، شكستگي، نامرتبي، ناهمواري يا نامنظمي است. از اين ونيرها همچنين براي بستن فواصل دنداني استفاده مي شود و در كل تمام كاربردهاي آن ها جهت زيباسازي طرح لبخند است

5. هزينه لمينت دندان چقدر است؟

بسته به اينكه چه تعداد از دندان هايتان نياز به لمينت دارند و اينكه در كدام شهر يا كلينيك دندانپزشكي قصد انجام اين كار را داريد هزينه اين ونيرها به ازاي هر واحد بيششتر از 3 ميليون تومان است.

6. آيا دندان لمينت شده همچنان دچار پوسيدگي مي شوذ؟

اگر از لمينت ها به خوبي مراقبت شود طول عمر زيادي خواهند داشت و با مشكلاتي از قبيل پوسيدگي دندان مواجه نخواهيد شد. اما اگر بهداشت دهان و دندان رعايت نشود حتي با وجود لمينت شدن دندان، باز هم احتمال پوسيدگي وجود خواهد داشت.

7. آيا اين پروسه قابل برگشت است؟

از آنجايي كه يك لايه بسيار نازك از ميناي دندان بايد قبل از نصب لمينت هاي سراميكي تراشيده شود، اين پروسه برگشت ناپذير است. زيرا مينا ديگر نمي تواند خودش را ترميم كند. بنابراين حتي اگر لمينت خراب شود بايد دوباره آن را به لمينت دندان يا ونير كامپوزيت پوشش داد.

8. ماندگاري و طول عمر لمينت دندان چقدر است؟

ونيرهاي دنداني ساخته شده از سراميك طوري طراحي شده اند كه بين 10 تا 15 سال دوام داشته باشند. با اين حال در صورت مراقبت مناسب و اصولي از آن ها مي توان انتظار داشت كه بيشتر از 20 سال نيز دوام داشته باشند.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۱۸:۳۳ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :