جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

عكس OPG دندان

امروزه با پيشرفت علم و تكنولوژي ديگر ديدن و پيدا كردن بيماري هاي پنهاني كه با چشم غير مسلح ديده نمي‌شوند، آنچنان هم كار دشواري نيست. ما امروز در اين مقاله اينجاييم تا شما را با عكس OPG دندان بيشتر آشنا كنيم و اطلاعات بسيار خوبي را در اين زمينه در اختيار شما عزيزان قرار دهيم . با ما تا انتهاي اين مطلب همراه باشيد تا همه چيز را درباره عكس OPG دندان بدانيد.

عكس  OPG دندان چيست؟

او پي جي يا OPG خلاصه شده عبارت (Orthopantomagram) نوعي اسكن دهان و دندان با كمك اشعه ايكس است كه يك تصوير واحد از همه دندان ها در فك هاي بالا و پايين را به صورت يكجا نشان مي دهد.

به جز دندان ها، با كمك اين عكس، نمايي از استخوان فك و مفصل گيجگاهي كه محل اتصال استخوان فك به جمجه است به نمايش در مي آيد. ادامه مقاله را بخوانيد تا با كاربردها، مزايا و هزينه عكس دندان  opg بيشتر آشنا شويد.

كاربرد و مزاياي عكس OPG دندان

با تصويربرداري او پي جي، مي توان به خوبي مسائل و مشكلات مربوط به سينوس هاي فك بالا، موقيعيت دندان ها (براي ارتودنسي)، و ساير ناهنجاري هاي استخوان هاي فك را تشخيص داد. ساير كاربردهاي عكس دندان opg  تشخيص موارد زير است:

  1. تعيين موقعيت پروتزها
  2. سينوزيت و مشكلات مربوط به سينوس ها
  3. لب پر شدن و ترك دنداني
  4. پوسيدگي هاي دندان
  5. كيست هاي استخوان فك
  6. عفونت پيشرفته لثه
  7. تومورها و توده هاي خوش خيم يا بدخيم سرطاني استخوان

گرفتن تصاوير اُ پي جي  نسبت به ساير گرافي هاي دندانپزشكي مزاياي زيادي دارد. موارد زير مهمترين مزيت هاي عكس دندان opg است:

  1. داراي خاصيت سه بعدي بودن عكس
  2. امكان تشخيص انواع كيست ها، تومورها و عفونت هاي موجود در داخل دهان و دندان
  3. امكان تشخيص بهتر ضايعات دهاني و دنداني
  4. امكان تشخيص دقيق و بهتر مشكلات ريشه دندان طي فرآيند درمان ريشه
  5. از همه مهمتر هزينه عكس دندان opg ارزان تر است

براي كسب اطلاعات بيشتر درمورد هاليتوزيس اينجا كليك كنيد.

چرا عكس OPG دندان

فلسفه استفاده از اين مدل عكس ها به شكل و ظاهر فك ما انسان ها بر مي گردد. از آنجايي كه فك ما به حالت قوسي است با كمك روش هاي معمولي راديوگرافي نمي توان تصاوير خوبي از دندان ها و فك به صورت يكجا گرفت. در واقع اينكار بسيار بسيار دشوار خواهد بود. به همين جهت تصوير برداري به روش نويني مانند opg روي كار آمد كه مخصوص گرفتن تصاوير از قوس فكي انسان ها است.

با كمك اين عكس دهان، مي توانيد به خوبي يك شكل واحد از داخل دهان تهيه كنيم به طوري كه تمام دندان ها در آن تصوير نمايان باشند. تقريبا بيشتر مشكلات دندان ها با كمك اين راديوگرافي قابل تشخيص هستند. از مزاياي اين روش عكسبرداري كاهش هزينه عكس دندان به نسبت روش هاي قديمي است.

درمورد هزينه ارتودنسي دندان بيشتر بدانيد.

سخن نهايي

ما امروز در اين مطلب سعي كرديم تا اطلاعات بسيار كامل و جامعي را در زمينه عكس OPG دندان در اختيار شما عزيزان قرار دهيم و همه چيز را در اين رابطه در اختيار شما عزيزان قرار دهيم. از اينكه تا اينجا مطلب با ما همراه بوديد سپاس گذاريم اميدواريم اين مطلب براي شما عزيزان مفيد بوده باشد و از آن استفاده كرده باشيد. در ضمن اگر مي‌خواهيد در اين زمينه و ساير زمينه هاي دندانپزشكي اطلاعات خوبي را كسب كنيد، پيشنهاد ما به شما مراجعه به وبسايت خوب، پايگاه سلامت دهان و دندان است.

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۲۵:۲۸ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :