جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

همه آنچيزي كه بايد درمورد ايمپلنت براي افراد سيگاري بدانيم

ما امروز در اين مطلب اينجاييم تا اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه ايمپلنت براي افراد سيگاري و همه آن نكاتي كه بايد براي ايمپلنت كردن در شرايطي كه سيگاري هستيد رعايت كنيد را در اختيار شما عزيزان قرار دهيم. با ما تا انتهاي اين مطلب همراه باشيد تا اطلاعات بسيار خوبي را در اين زمينه در اختيار شما عزيزان قرار دهيم.

عوارض كاشت ايمپلنت دنداني براي افراد سيگاري

سيگار كشيدن سواي از اينكه در حالت عادي عوارض زيادي براي دهان و دندان و بدن دارد دستكم 4 عارضه مهم براي افرادي كه قصد دارند ايمپلنت بكارند دارد. در ادامه به صورت خلاصه اين 4 عارضه توضيح داده شده اند.

ايجاد حفره خشك

كشيدن سيگار بعد از خارج كردن دندان مي‌تواند مانع از تشكيل لخته خون در حفره خالي شود و احتمال ايجاد حفره خشك يا دراي سوكت را افزايش مي دهد. اين يك وضعيت به شدت دردناك است و روند كاشت ايمپلنت را به تعويق مي اندازد. براي پيشگيري از بروز اين مشكل و كاهش عوارض كاشت ايمپلنت براي افراد سيگاري مي‌بايست بعد از كشيدن دندان به هيچ عنوان سيگار استعمال نشود.

همچنين درمورد ايمپلنت سوئيسي بيشتر بدانيد.

مراقبت از ايمپلنت

در صورت كاشت ايمپلنت دندان براي افراد سيگاري، بايد دست كم به چند نكته و توصيه زير توجه شود:

عدم استفاده از محصولات دندانپزشكي ساينده

يكي از آثار سيگار كشيدن ايجاد لكه و تغيير رنگ بر روي دندان‌ها به دليل تاثير نيكوتين و تار موجود در تنباكو است. همين امر باعث مي شود سالانه تعداد زيادي از افراد سيگاري براي برطرف كردن اين لكه ها و بازگرداندن رنگ طبيعي دندان ها بليچينگ دندان يا سفيد كردن دندان انجام دهند.

بيماراني كه سيگار مي كشند و ايمپلنت دنداني دارند، معمولاً نبايد بليچينگ انجام دهند. آن ها حتي نبايد از خميردندان هاي سفيد كننده و ساينده كه منجر به وارد شدن آسيب به روكش و خود ايمپلنت مي شوند استفاده كنند. اين يكي از معايب كاشت ايمپلنت دندان براي افراد سيگاري است كه نمي توانند بعد از كاشت استعمال سيگار را ترك كنند.

براي كسب اطلاعات بيشتر درمورد تغذيه بعد از ايمپلنت اينجا كليك كنيد.

ترك يا كاهش مصرف سيگار

بهترين كاري كه مي‌توانيد براي افزايش طول عمر ايمپلنت هاي دنداني و سلامت كلي خود انجام دهيد اين است كه به طور كامل سيگار را ترك كنيد. اينكار البته براي بسياري از افراد آسان نيست، اما حمايت و برنامه ريزي مناسب مي تواند به شما در ترك اين عادت كمك كند.

مراجعه منظم به كلينيك

افرادي كه ايمپلنت دندان كاشته اند بايد بيشتر از سايرين به دندانپزشك مراجعه كنند تا تحت معاينه و چكاپ قرار بگيرند. اين مراجعان مخصوصا در چند ماه اول بعد از كاشت ايمپلنت بيشتر است. در طول هر جلسه ايمپلنت كاشته شده چك شده و از نظر بروز هر مشكلي ارزيابي مي شود. همچنين جرمگيري دندان و تميز كردن حرفه اي دندان ها در روال دندانپزشكي شما لحاظ خواهد شد.

سخن نهايي

 ما امروز در اين مطلب سعي كرديم تا اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه ايمپلنت براي افراد سيگاري را در اختيار شما عزيزان قرار دهيم و همه چيز را در اين زمينه به شما بگوييم. اگر قصد داريد تا در اين زمينه اطلاعات بيشتري به دست بياوريد، به شما پيشنهاد مي‌كنيم تا مقالات مربوط به ترميم و زيباسازي طرح لبخند را نيز مطالعه كنيد. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۲۳:۴۵ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :