جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

چاقي در كودكان

چاقي، يكي از معضلات امروز بشر است كه سعي دارد به روش هاي مختلف آن را از بين ببرد و به تناسب اندام برسد. ما امروز در اين مطلب قصد داريم تا درمورد چاقي در كودكان بيشتر صحبت كنيم و همه چيز را در اين زمينه به شما بگوييم. با ما تا انتهاي اين مطلب همراه باشيد تا اطلاعات بسيار خوبي را در اين زمينه در اختيار شما قرار دهيم.

تشخيص چاقي در كودكان

محاسبه شاخص توده بدني (BMI) با اندازه گيري قد و وزن رايج ترين روش براي ارزيابي محدوده وزني كودكان و بزرگسالان است.  با كمك اين شاخص مي توان به راحتي پي به اضافه وزن و چاقي كودك برده و در اولين فرصت اقدامات لازم براي كاهش وزن او را فراهم كرد.

همچنين پزشك مي‌تواند به جز محاسبه شاخص توده بدني از نمودارهاي رشد و ساير آزمايش‌هاي ديگر براي ارزيابي اينكه آيا وزن كودك مي‌تواند مشكلاتي براي سلامتي او ايجاد كند، استفاده مي كند.

تاثير ژنتيك و ارث بر چاقي در كودكان

ژنتيك نقش مهمي را در چاقي دوران كودكي ايفا مي كند. كودكاني كه اعضاي خانواده شان اضافه وزن دارند، بيشتر در معرض چاقي هستند. در اكثر موارد، ژنتيك به همراه عوامل رفتاري و محيطي عمل مي كند. اين بدان معناست كه در تشخيص وزن كودك، عادت هاي غذايي و فعاليت فيزيكي به همان اندازه اهميت دارند كه سابقه ي خانوادگي او مهم است.

رژيم براي كودكان، آيا درست است؟

پيش از مشورت با پزشك اقدام به چيدن رژيم براي كودك نكنيد. كودك براي رشد و يادگيري احتياج به ميزان مشخصي از كالري و مواد مغذي دارد.

كاهش اضافه وزن در طول رشد

اضافه وزن كودك شما كاهش نخواهد يافت مگر آنكه به او كمك كنيد تا ياد بگيرد چگونه انتخاب هاي سالم تري داشته باشد. مطالعات نشان داده اند كودكاني كه چاق هستند و يا اضافه وزن دارند، در بزرگسالي نيز به احتمال زياد چاق خواهند بود.

همچنين درمورد بهترين جراح اسليو بيشتر بدانيد.

كمك به درمان چاقي كودكان

به فرزند خود بياموزيد كه مواد غذايي سالم و فعاليت فيزيكي منظم رمز داشتن يك وزن متعارف و سالم است. اين عادت هاي خوب همچنين از مشكلات سلامتي، اجتماعي و احساسي كه ممكن است در نتيجه ي اضافه وزن به وجود آيند، جلوگيري مي كند.

شما به عنوان والدين يا مراقبان اوليه ي كودك، تاثير زيادي بر او داريد. كودك رفتارهاي شما را دنبال خواهد كرد؛ پس الگوي خوبي برايش باشيد. همه ي اعضاي خانواده بايد قانون تغذيه ي سالم و داشتن فعاليت بدني را اجرا كنند و اين قانون نبايد تنها به كودكي كه اضافه وزن دارد منحصر شود. به رژيم يا برنامه هاي موقت فكر نكنيد. شما با اين قانون عادت هاي مادام العمري را تثبيت مي كنيد كه سلامت كل خانواده را افزايش مي دهد.

سخن نهايي

ما امروز تمام سعي خود را كرديم تا اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه چاقي در كودكان در اختيار شما غزيزان قرار دهيم. اميدورايم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد و از آن استفاده كرده باشيد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۱۱:۲۸ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :