جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

هر آنچه شما لازم داريد تا درمورد لمينت دندان بدانيد

لمينت هاي دنداني روشي براي ترميم و بازسازي دندان است. روش هاي مختلفي براي اينكار وجود دارد كه يكي از بهترين اين روش هاي لمينت هاي دنداني است. اميروز در اين مطلب قصد درايم تا اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه لمينت هاي دنداني در اختيار شما عزيزان قرار دهيم . با ما همراه باشيد.

لمينت چيست؟

ما در واقع چيزي به نام انواع لمينت دندان نداريم زيرا آن ها نوعي پوسته نازك هستند و خودشان جزء ونيرهاي دندانپزشكي دسته بندي مي شوند. با اين حال بر اساس اينكه از چه جنسي ساخته شده اند و يا ضخامتشان چقدر است ممكن است نامگذاري هايي روي آن ها صورت گرفته باشد. مثلا ما لمينيت هاي معمولي داريم كه ضخامتشان 0.5 تا 0.7 ميلي متر است و از طرفي لومينيرزها را داريم كه ضخامتشان بسيار كم است و در اصطلاح به آن ها لمينت بدون تراش گفته مي شود. در ادامه درباره هر كدام بيشتر خواهيد خواند.

لومينيرز

مطمئنا خيلي ها نسبت به لومينيرز دندان آشنايي ندارد. اين روش يكي از جديدترين روش هاي زيباسازي دندان است كه طي مراحل آن چينش ونير به صورت كاملا غير تهاجمي بر روي دندان ها قرار مي گيرد. به تشخيص دندانپزشك، در صورتي كه دندان ها نيازي به تراشيدن نداشته باشند، مي‌توان از روكش لومينيرز استفاده نمود و از آسيب ديدگي ميناي دندان توسط ديگر روش ها پيشگيري كرد.

تفاوت لومينيرز با ونير كامپوزيت نازك تر بودن مواد است. ضخامت لومينيرز كمتر از 0.1 الي 0.3 ميليمتر است كه اجراي آن هم بسيار راحت تر انجام مي شود. در صورت مهيا بودن شرايط، برخي دندانپزشكان ترجيح مي‌دهند از لومينيرز به جاي وينر قديمي استفاده كنند.

لبخند هاليوودي يا نه؟!

شايد بسياري از شما پيشاپيش رنگ سفيد لبخند هاليوودي برايتان جذاب باشد اما انتخاب رنگ مناسب لمينت دندان، يكي از اقدامات مهم قبل از اجراي لمينت است كه خيلي‌ها نسبت به انتخاب آن دچار مشكل مي‌شوند و نمي‌توانند به خوبي تصميم بگيرند.

حتي ممكن است نتيجه ليمينت ‌دندان كاملاً برعكس مي‌شود و جلو بد و غيرطبيعي به لبخند و ظاهر دندان ها مي بخشد. پس براي عدم تكرار اين اشتباه، بهترين راه حل اين است كه به پيشنهاد دندانپزشك متخصص خود توجه كنيد تا بهترين رنگ را  متناسب با رنگ دندان طبيعي دندان هاي خود انتخاب نماييد.

البته تا حدودي انتخاب رنگ مناسب سليقه‌اي است. برخي ها دوست دارند لبخند هاليوودي داشته باشند. اما برخي ها ترجيح مي دهند طبيعي بودن ظاهر دندان‌هايشان حفظ شود و در عين حال لبخندي متفاوت و مرتبي داشته باشند.

سخن پاياني

ما امروز در اين مطلب قصد داشتيم تا اطلاعات بسيار خوبي را در اين زمينه در اختيار شما دوستان قرار دهيم و همه چيز را به شما بگوييم. اميدورايم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد و از آن استفاده كرده باشيد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۳۵:۴۴ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :