جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

هر آنچه لازم است ما درمورد لمينت هاي دنداني بدانيم

لمينت هاي دنداني، يكي از بهترين روش هاي زيباسازي و اصلاح طرح لبخند است. ما امروز در اين مطلب قصد داريم تا اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه لمينت دنداني در اختيار شما عزيزان قرار دهيم و همه چيز را به شما بگوييم. با ما تا انتهاي اين مطلب همراه باشيد تا همه چيز را در مورد اين زمينه بدانيد.

لمينت دندان

لمينت يا (Laminate) يا ونير پرسلين، نوعي ونير دنداني است كه براي اصلاح طرح لبخند و زيباسازي دندان متصل مي شوند. آن ها در اصل لايه ها، پوسته ها يا روكش هاي بسيار نازكي هستند كه به سطح جلوي دندان ها متصل مي شوند و با برطرف كردن مشكلات و عيوب ظاهري دندان ها، به دگرگون شدن لبخند كمك شاياني مي كنند.

انواع لمينت دندان

رايج ترين انواع لمينت دندان، آن هايي هستند كه از جنس سراميك يا پرسلين دندانپزشكي هستند. آن ها ضخامتي بين 0.5 تا 0.7 ميلي متر دارند. براي نصبشان بايد مقدار كمي از ميناي دندان در جلو تراشيده شود.

از چند سال پيش، سازندگان ونيرهاي دنداني تصميم گرفتند براي كاهش آسيب وارد شده به ميناي دندان قبل از نصب لمينيت دندان، لمينت هايي طراحي كنند كه بسيار بسيار نازك باشند و براي نصبشان نيازي به تراشيدن دندان نباشند.

اگر تبليغات بنري يا نمونه هاي موجود در شبكه هاي اجتماعي را ديده باشيد، احتمالا به كررات با نام لمينت متحرك و شكل و ظاهر آن آشنا شده ايد. اين ها در واقع لمينت هاي موقت و مناسبتي هستند كه از پلاستيك هاي فشرده شده ساخته شده اند. در ساخت آن ها هيچ سراميك يا ماده دندانپزشكي ديگري استفاده نمي شود و هر كسي مي تواند آن ها را سفارش دهد.

هزينه لمينت دندان

هزينه هاي دندانپزشكي معمولاً در هيچ دو كلينيكي يكسان نيست. يعني ممكن است در ابتداي هر سال وزارت بهداشت بخشنامه اي حاوي تعرفه خدمات دندانپزشكي صادر كند اما خيلي كم پيش مي آيد كه به جز مراكز دولتي، كلينك هاي خصوصي از اين بخش نامه پيروي كند.

تفاوت لمينت دندان و كامپوزيت

كامپوزيت ونير و لمينت هر دو از اعضاي خانواده ونيرهاي دنداني هستند. آن ها هر دو اهداف مشتركي دارند اما از نظر جنس، كيفيت، مشخصات ظاهري و نحوه آماده سازي با هم بسيار متفاوت هستند. لمينيت ها معمولاً در لابراتوار ساخته مي شوند بنابراين نوعي ترميم غيرمستقيم هستند اما ونيرهاي كامپوزيتي مستقيم بوده و 0 تا 100 آن در مطب دندانپزشك انجام مي شود.

سخن نهايي

ما امروز در اين مطلب تمامسعي خود را كرديم تا اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه لمينت دندان در اختيار شما عزيزان قرار دهيم و همه چيز را درمورد اين موضوع به شما بگوييم. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد و از آن استفاده كرده باشيد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۰۰:۲۹ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :