جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

ارتودنسي دندان چيست و چرا بايد از آن استفاده كنيم؟

ما امروز در اين مطلب قصد داريم تا اطلاعات جامع و كاملي را در مورد ارتودنسي در اختيار شما عزيزان قرار دهيم و همه چيز را در مورد اين زمينه به شما بگوييم. در واقع ارتودنسي روشي عالي براي درمان نا هنجاري هاي دهان و دندان است و افراد بسيار زيادي در سراسر دنيا از آن استفاده مي‌كنند. با ما تا پايان اين مقاله همراه باشيد.

ارتودنسي دندان

دندان‌ها در بسياري از افراد در مكان و زوايايه درستي از هم قرار نميگيرند گاه ممكن است خيلي نزديك به هم يا روي همديگر رويش كنند و بدين ترتيب نظم و زيبايي ظاهري آنها بهم ميخورد. زيبايي و ظاهر دندان‌ها همواره مورد توجه افراد مختلف بوده است. لبخندي كه با دندان هاي سفيد و منظم زده شود، به طور حتم از دندان هايي نامنظم جذاب تر و درخشان‌تر خواهد بود و مخاطب را بيشتر به خود جذب مي كند. علاوه بر زيبايي، دندان نامنظم مي تواند باعث ايجاد مشكلاتي در ناحيه دهان و دندان و همچنين در دستگاه گوارش شود. خوشبختانه اينگونه مشكلات را مي توان با ارتودنسي دندان برطرف كرد.

براي كسب اغطلاعات بيشتر درمورد ارتودنسي نامرئي اينجا كليك كنيد.

زمان استفاده از درمان ارتودنسي

ارتودنسي دندان يكي از شاخه‌هاي دندانپزشكي است كه اين كلمه تركيبي از دو واژه لاتين «ارتو» به معناي «راست» و «درست»، و «ادوس» يا مشتق آن «دنس» به معناي «دندان» است. ارتودنسي دندان به درمان دندان‌هاي نامرتب و منظم و رديف كردن آنها ميپردازد و ناهنجاري‌هاي فك را اصلاح ميكند. به متخصص ارتودنسي ارتودنتيست گفته مي شود. و به طور كلي با انجام ارتودنسي فرد مي تواند با كيفيت بهتري غذا بخورد و از زيبايي بيشتري هنگام صحبت كردن و لبخند زدن برخوردار باشد.

زماني كه دندان‌هاي دائمي به طور كامل رشده كرده و درآمده‌اند يعني بعد از 12 تا 13 سالگي عمل ارتودنسي دندان ميتواند صورت بگيرد. سن اكثر افرادي كه تحت درمان ارتودنسي قرار ميگيرند زير 20 سال است اما افراد بالاي 20 سال هم ميتوانند برا مرتب كردن و رديف كردن دندان‌هايشان اقدام كنند. قبل از شروع درمان ارتودنسي بايد از سلامت دهان و دندان مطمعن باشيم، بيماراني كه استانداردها و نكات بهداشتي دهان و دندان را رعايت نكنند احتمال بيشتري دارد كه پس از شروع درمان دچار پوسيدگي دندان شوند

ارتودنسي دندان به منظور اصلاح فرم دندان‌ها و صورت و اصلاح لبخند بيمار و همچنين به ارتقاي كيفيت زندگي بيمار كمك ميكند، بنابراين ارتودنسي اگر درست انجام شود بر روي احساساتي كه فرد بر روي خود و يا ديگران ايجاد ميكند تاثير ميگذارد و باعث كيفيت هر چه بهتر آن ميشود.

سخن نهايي

ما امروز در اين مطلب سعي داشتيم تا اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه ارتودنسي دندان در اختيار شما عزيزان قرار دهيم و همه چيز را در اين زمينه به شما بگوييم كه چرا ما بايد از ارتودنسي استفاده كنيم و ارتودنسي دندان به چه كاري مي‌آيد. اميدواريم اين مطلب براي شما عزيزان مفيد بوده باشد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۱۴:۱۷ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :