جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

ترميم دندان با كامپوزيت

كامپوزيت يكي از بهترين روش هاي اصلاح طرح لبخند است. حتي برخي بر اين باورند كه ونير كامپوزيت بهترين روش براي اين كار است. امروز در اين مطلب قصد داريم تا اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه ونير كامپوزيت دندان در اختيار شما عزيزان قرار دهيم و همه چيز را در اين زمينه به شما بگوييم. با ما تا انتهاي اين مطلب همراه باشيد.

لمينت دندان و كامپوزيت مناسب چه دندان هايي است؟

لمينت كامپوزيتي روشي براي ترميم دندان هاي فاصله دار، به هم چسبيده، زرد رنگ، لكه دار و … مي باشد.خيلي از افراد بر اين تفكراند كه كامپوزيت كردن دندان فقط براي زيبا سازي آن انجام مي شود در صورتي كه اينطور نيست؛ ترميم دندان با كامپوزيت در كنار ويژگي زيباسازي، براي درمان مشكلات دندان ها هم به كار مي رود.طي پنجاه سال گذشته ما پيشرفت هاي چشمگيري در زمينه دندانپزشكي مشاهده كرده ايم كه يكي از اين پيشرفت ها ترميم دندان با استفاده از لمينت كامپوزيتي مي باشد.

يكي از روشهاي درماني در كامپوزيت، پر كردن با كامپوزيت ناميده مي شود. در واقع پر كردن با كامپوزيت، يكي از روش هاي درماني براي پوسيدگي دندان ها مي باشد.وقتي يك دندان در داخل دهان توسط باكتري و پلاك موجب فرسايش مي شود پس از مدتي حفره هايي كه روي آن ها ايجاد مي شود باعث از بين رفتن دندان شده كه به آن ‍پوسيدگي دندان گفته مي شود.

دوام ترميم با كامپوزيت

بايد گفت درست است كه مواد كامپوزيتي به اندازه مواد سنتي مخصوص پر كردن دندان قوي نيستند اما اين را هم بايد گفت كه آن ها با اين حال بسيار مستحكم هستند و مي توانند سال هاي سال دوام داشته باشند. دوام مواد كامپوزيتي روي دندان به عوامل مختلفي بستگي دارد. به طور كلي مواد پركننده كامپوزيت حداقل ۵ سال دوام مي‌آورند و در صورتي كه موارد مربوط به نگهداري پس از آن را به خوبي انجام دهيد و به طور كامل رعايت شوند آن ها مي توانند تا ۱۰ سال و يا بيشتر هم دوام داشته باشند و مشكلي برايشان پيش نيايد.

مراحل ترميم دندان با كامپوزيت

مرحله اول مشاوره و معاينه فك و دندان ها توسط متخصص دندانپزشكي مي باشد. پس از بررسي دندان توسط دندانپزشك يك نسخه برايتان مي نويسد كه شامل يك عكس ديجيتالي سه بعدي از دندان هايتان مي باشد.

در مرحله بعدي پس از اينكه كه عكس آماده شد پزشك آن را مشاهده مي‌كند و پس از بررسي شروع به كار ترميم دندان با كامپوزيت مي كند.پزشك ابتدا قبل از هركاري دندان هاي شما را تراش مي دهد تا از هم جدا شوند. بعد از تراش دادن دندان ها توسط دندانپزشك، ماده كامپوزيت روي دندان شما آغشته مي شود. همانطور كه گفته شد كامپوزيت يك ماده شفاف و شيشه اي مي باشد.

سخن آخر

ما امروز در اين مطلب تمام سعي خود را كرديم تا اطلاعات جامع و مفيدي را در زمينه ونير كامپوزيت دندان در اختيار شما عزيزان قرار دهيم و همه چيز را در اين زمينه به شما بگوييم. كسب اطلاعات بيشتر باعث مي‌شود تا شما با اطمينان كامل بتوانيد بهترين تصميم را براي آينده خود بگيريد. اميدورايم اين مطلب براي شما عزيزان مفيد بوده باشد و از آن استفاده كرده باشيد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۴۱:۵۳ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :