جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

گفتني هاي ارتودنسي دندان

ارتودنسي يكي از بهترين راه هاي درمان ناهنجاري هاي دهان و دندان است كه امروزه بسياري از مردم دنيا از آن استفاده مي‌كنند. ما امروز در اين مطلب قصد داريم تا اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه ارتودنسي دندان در اختيار شما عزيزان قرار دهيم و همه چيز را در رابطه با اين موضوع به شما بگوييم. با ما تا آخر اين مطلب همراه باشيد.

ارتودنسي دندان چيست؟ چرا ارتودنسي؟

با توجه به افزايش آگاهي مردم در خصوص سلامتي دهان و دندان و فرهنگ سازي‌هاي گسترده‌اي كه دندانپزشكان طي چند سال اخير در ميان مردم انجام داده‌اند، احتمالا تاكنون بارها درباره ارتودنسي دندان و ضرورت انجام آن، چيزهايي شنيده‌ايد و تا حدي با آن آشنا هستيد.

البته اين روزها ارتودنسي و مراجعه به ارتودنتيست كاملا جا افتاده و بسياري از مردم مي‌دانند با كمك اين درمان چه چيزهايي را مي‌شود درمان كرد. اما به هر روي (چون مطالب اين صفحه در باب درمان ارتودنسي دندان نوشته شده) اجازه دهيد تا درباره مشكلاتي كه ما ارتودنتيست‌ها مي‌توانيم برطرف و اصلاح كنيم توضيحات مختصري ارائه دهيم.

مراحل مرتب شدن دندان ها با ارتودنسي

طبق تجربه عرض مي‌كنيم كه از بين بيمارانِ مراجع به مطب‌هاي ما، هيچ دو نفري عيناً يك مشكل با جزئيات و مشخصات يكسان ندارند. بنابراين روش و مراحل درمان براي تمامي بيماران يكسان نيست. با اين وجود تعدادي مرحله مشترك وجود دارد كه همه بيماران آن ها را در طول درمان طي مي كنند. براي آشنايي با 8 مرحله ارتودنسي دندان ادامه مقاله را بخوانيد.

پس از معاينه براي اغلب بيماران، فرآيند قالبگيري دندان داريم. اينكار را مخصوصاً براي بيماراني كه قصد انجام ارتودنسي نامرئي با پلاك شفاف دارند حتما انجام مي دهيم. هدف از اينكار ساخت پلاك ارتودنسي يا پيش بيني مسير پيشرفت درمان است. در واقع، ما با اينكار مي‌خواهيم ببينم دندان‌هاي شما بايد چطور حركت كنند تا به حالت صاف و منظم برسند و براي اينكار چقدر زمان مورد نياز است.

درمورد ارتودنسي سريع دندان و سريعترين روش هاي ارتودنسي بيشتر بدانيد.

يك سري وسيله و ابزار وجود دارند كه ما براي منظم كردن دندان‌هاي شما، از آن‌ها استفاده مي‌كنيم. به اين وسايل معمولاً “دستگاه ارتودنسي” گفته مي‌شود. شفاف بگوييم كه بدون اين دستگاه‌ها، ما عملاً نمي‌توانيم دندان‌هاي شما را منظم و مرتب كرده، يا تغييري در موقعيت آن‌ها ايجاد كنيم.

دستگاه‌هاي ارتودنسي دندان، معمولا دو گروه هستند. (گروه اول، دستگاه‌هاي ارتودنسي ثابت و دسته دوم ارتودنسي متحرك هستند). ما اين دو گروه (يا دو نوع روش درمان) را در مقالاتي به صورت جداگانه توضيح داده‌ايم. و شما مي‌توانيد با كليك روي لينك‌ها، به صفحه توضيحات هر كدام مراجعه كنيد.

سخن نهايي

ما امروز در اين مطلب سعي كرديم تا اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه ارتودسني دندان در اختيار شما عزيزان قرار دهيم و همه چيز را در رابطه با اين موضوع به شما بگوييم. اميدواريم اين مطلب براي شما دوستان و همراهان هميشگي مفيد بوده باشد و از آن استفاده كرده باشيد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۲۵:۲۷ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :