جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

ارتودنسي به همراه ايمپلنت هاي دنداني، آيا امكان پذير است؟

ما امروز در اين مطلب قصد داريم تا اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه ارتودنسي به همراه ايمپلنت هاي دنداني را در اختيار شما دوستان قرار دهيم و همه چيز را در اين زمينه در اختيار شما عزيزان قرار دهيم. با ما تا انتهاي اين مطلب همراه باشيد تا اطلاعات بسيار خوبي را در اين زمينه در اختيار شما عزيزان قرار دهيم.

ايمپلنت دندان چيست؟

از بين رفتن، كشيدن يا افتادن دندان يكي از اتفاق هاي نسبتا متداول است كه بيشتر در سنين بالا رخ ميدهد. دندان ميتوان بنا به هر دليلي بي افتد براي مثال ميتواند آسيب ديده و مستقيما در دهان شكسته شود و يا به دليل از بين رفتن بافت زنده مجبور به كشيدن آن باشيم. جاي خالي اين دندان ها بعد از كشيده شدن بايد پر شود تا از بروز آسيب به دندان ها و يا كج شدن آن ها جلوگيري شود. براي اين منظور روش هاي مختلفي جهت جايگزيني دندان وجود دارد. يكي از اين روش ها ايمپلنت دندان است.

ارتودنسي و ايمپلنت

نكته جالب درباره ايمپلنت اين است كه بعد از كاشته شدن آن در استخوان فك، اين ايمپلنت ديگر قابل جابجايي و حركت نيست زيرا اگر چنين شود ممكن است ايمپلنت شكست بخورد. اما اينكه آيا با ايمپلنت هم ميتوان ارتودنسي كرد يا خير به موقعيت فيكس شدن ايمپلنت در فك بستگي دارد.

اگر ايمپلنت شما در موقعيت خوب و صافي در استخوان فكر قرار گرفته باشد ميتوان به راحتي ساير دندان هاي كج را با كمك ارتودنسي ثابت و يا حتي ارتودنسي نامرئي مثل اينويزيلاين ها صاف كرد. در اين وضعيت حتي اگر چندين ايمپلنت داشته باشيد باز هم ميتوان دندان ها را ارتودنسي كرد؛ به خصوص ارتودنسي نامرئي. اما اگر ايمپلنت دندان به دست يك متخصص ايمپلنت يا ايمپلنتولوژيست ناشي و بي تجربه كاشته شود ممكن است به صورت درست و در موقعيت صاف كاشته نشود. در اين وضعيت شما پيش از شروع درمان ارتودنسي توسط يك ارتودنتيست خوب، بايد ايمپلنت خود را دوباره در موقعيتي درست قرار دهيد.

بعضي اوقات بيمار ترجيح ميدهد كه فعلا اقدام به دوباره كاشتن ايمپلنت دندان نكند و صبر كند تا درمان ارتودنسي به اتمام برسد. و در پايان دوره درمان با توصيه متخصص ارتودنسي به تعويض آن ايمپلنت و كاشت دوباره آن اقدام كند. كه اين مورد هم هيچ اشكالي ندارد و امكان پذير است اما ترجيح ما انجام درمان قبل از كاشت ايمپلنت است.

هر دو را در يك مركز انجام دهيد

هرچند كه ميتوان هر كدام از اين دو درمان را در كلينيك هاي دندانپزشكي مختلف وبه صورت جداگانه انجام داد، اما بهتر اين است كه هر دو درمان را در يك مركز و زير نظر يك تيم دندانپزشكي تجربه كنيد. زيرا در اين صورت ميتوانيد مطمئن شويد، هر دو درمان به خوبي و در راستاي يكديگر انجام خواهند شد. علاوه بر اين، هم هزينه ارتودنسي و هم هزينه ايمپلنت در چنين مركزي براي شما ارزانتر و منصفانه تر در نظر گرفته خواهد شد.

سخن نهايي

ما امروز در اين مطلب قصد درايم تا اطلاعات بسيار خوبي را در اين زمينه در اختيار شما عزيزان قرار دهيم و همه چيز را در اين زمينه به شما بگوييم. اميدورايم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد و از آن استفاده كرده باشيد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۱۷:۵۱ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :