جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

بهترين روش براي ارتودنسي دندان هاي روكش يا لمينت شده چيست؟

متخصصين ارتودنسي جهت منظم كردن دندان هاي لمينت يا روكش شده ترجيح مي دهند از ارتودنسي نامرئي با الاينرهاي شفاف استفاده كنند. درمان با اين روش بسيار ساده و بدون محدوديت است. با كمك الاينرهاي شفاف نه آسيبي به روكش و لمينت مي رسد و نه به خود دندان ها.

ارتودنسي نامرئي با الاينرهاي شفاف در واقع به شيوه اي از مرتب شدن دندان ها گفته مي شود كه بيمار مجموعه اي از پلاك يا قالب هاي دنداني پلاستيكي را به ترتيب هر 2 هفته يكبار روي دندان هاي خود قرار مي دهد. تا زمان استفاده از آخرين قالب دندان ها كاملا مرتب مي شوند.

هزينه ارتودنسي نامرئي چقدر است؟

درمان با اين روش تقريبا مانند درمان هاي ديگر است ولي هزينه آن مقداري كمتر در نظر گرفته مي شود. هزينه ارتودنسي نامرئي به ازاي هر فك مي تواند بيشتر از 5 ميليون تومان باشد.

چرا ارتودنسي ثابت براي دندان هاي روكش شده مناسب نيست؟

ارتودنسي ثابت يعني استفاده از براكت ها و سيم هاي فلزي جهت مرتب كردن دندان ها. در اين روش براكت ها كه قطعات گيره مانند كوچكي هستند از ابتدا تا انتهاي درمان به سطح دندان ها متصل شوند. سپس از ميان براكت ها يك سيم قوس دار عبور داده مي شود. نيروي ارتودنسي از سيم به براكت و از آنجا به تاج و در نهايت به ريشه دندان منتقل مي شود.

اگر دندان شما روكش يا لمينت شده باشد، مي تواند تحت تاثير اين نيرو، آسيب ببيند. در وهله اول با بيشتر شدن نيرو امكان افتادن روكش يا لمينت بيشتر مي شود. در بدترين حالت نيز اين دو ترميم ممكن است دچار شكستگي شوند. اما اگر ارتودنسي نامرئي صورت بگيرد احتمال شكستگي يا افتادن روكش و لمينت به شدت كاهش پيدا مي كند.

احتمال اينكه لمينت، روكش يا پركردگي دندان من با ارتودنسي آسيب ببيند چقدر است؟

اگر يك لمينت، روكش يا پركننده سالم بوده و اصولي نصب شده باشد، انجام درمان ارتودنسي آسيبي به روكش يا روكش وارد نمي كند. ما از تكنيك هاي دقيق براي اتصال دستگاه ها به اين ترميم ها استفاده مي كنيم. همچنين پس از درمان، بريس ارتودنسي با دقت برداشته مي شود تا از آسيب نامطلوب به ترميم جلوگيري شود.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۵۱:۴۴ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :