جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

رژيم هاي غذايي پس از عمل اسليو

ما امروز در اين مطلب قصد داريم تا اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه رژيم لاغري پس الز عمل اسليو در اختيار شما عزيزان قرار دهيم و همه چيز را در اين زمينه به شما بگوييم. با ما تا انتهاي اين مطلب همراه باشيد تا اطلاعات بسيار خوبي را در اين زيمنه در اختيار شما عزيزان قرار دهيم و همه چيز را به شما بگوييم.

عمل جراحي اسليو معده

طي اين عمل مقدار زيادي از حجم معده برداشته مي‌شود. و فضاي كمي براي جاي دهي مواد غذايي نسبت به قبل باقي مي‌ماند. جراحي غير قابل برگشت است. يعني پس از آنكه تحت عمل جراحي قرار گرفتيد، و مقداري از حجم معده را از بدن شما برداشتند، ديگر نمي‌توانيد معده خود را به حالت نخست بازگردانيد.

حدود ۶۰ درصد اضافه وزني كه داشتيد را پس از انجام اين عمل جراحي از دست خواهيد داد. البته بلافاصله پس از عمل شاهد كاهش وزن نخواهيد بود. بلكه بايد صبور باشيد و در درازمدت به انتظار كاهش وزن ايده آل بنشينيد. انجام اين عمل همچنين توانايي بدن براي توليد هورمون گرسنگي گرلين (ghrelin) را كاهش مي‌دهد. درنتيجه افراد پس از انجام عمل كمتر از سابق احساس گرسنگي خواهند كرد.

فاز هاي رژيم غذايي

متخصصان تغذيه به همراه پزشكان و جراحان چاقي، براي اين كه شخص بتواند پس از مدتي شروع به خوردن غذاهاي جامد و معمولي بكند، ۴ مرحله براي رژيم غذايي اين اشخاص در نظر گرفته‌اند. حتي برخي از جراحان به بيماران خود پيشنهاد مي‌دهند كه قبل از انجام عمل اسليو گاستركتومي رژيم غذايي خاصي مصرف كنند.

فاز يك در اين برنامه شامل هفته ابتدايي پس از عمل جراحي چاقي است. طي اين يك هفته افراد بايد مايعات شفاف و غذاهاي سبك بخورند. هيدراته ماندن يا حفظ آب بدن پس از عمل جراحي مي‌تواند ميزان تهوع و استفراع شما را كاهش دهد. و روند بهبودي شما را افزايش دهد.

يك هفته تا ۱۰ روز پس از جراحي، اكثر افرادي كه جراحي اسليو داشته اند همچنان احساس گرسنگي زيادي مي‌كنند. رژيم غذايي آن‌ها در اين مرحله، به يك رژيم مايع كاملا تر تبديل مي‌شود كه سرشار از پروتئين است. هدف خوردن انواع مواد مغذي سالم است، اما با اجتناب از خورد غذاها و مواد شيرين و با ارزش غذايي كم است.

كسي كه در فاز ۲ قرار دارند، بايد همچنان مقدار زيادي آب بنوشند. همراه با مصرف آب بايد از پودر پروتئين استفاده كنند. پودر پروتئين بايد بدون قند باشد و حتما با يك مايع روشن و شفاف مخلوط شود. هدف بايد مصرف هر روز ۲۰ گرم پروتئين باشد. اين ميزان از پروتئين بايد در هر وعده با نصف فنجان آب يا مايع شفاف مخلوط شود.

در پايان هفته دوم يا در آغاز هفته سوم، مصرف غذاهاي نسبتا سفت و پوره شده بدون خطر خواهد بود. و ميتوانيد كمي هم شروع به خوردن اين مواد غذايي بكنيد. تنها بايد توجه كرد كه از مصرف مواد قندي و غذاهاي پرچرب اجتناب كنيد.

سخن نهايي

ما امروز در اين مطلب قصد داشتيم تا اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه عمل اسليو معده و به خصوص رژيم هاي غذايي پس از آن را در اختيار شما عزيزان قرار دهيم و همه چيز را در اين زمينه به شما بگوييم. اگر واقعا قصد انجام عمل اسليو را داريد و يا انجام داده ايد و مي‌خواهيد از رژيم هاي غذايي پس از آن نيز استفاده كنيد. حتما با يك جراح اسليو در اين زمينه مشورت كنيد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۲۳:۰۷ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :