جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

تاثيرات چاقي بر روي بي خوابي

ما امروز در اين مطلب سعي داريم تا اطلاعات بسيار خبوي را در زمينه تاثيرات چاقي بر روي بي خوابي در اختيار شما عزيزان قرار دهيم و همه چيز را در رابطه با اين موضوع به شما بگوييم. با ما تا انتهاي اين مطلب همراه باشيد تا همه چيز را در اين زمينه بدانيد.

كم خوابي باعث چاقي مي‌شود

يكي از اصلي ترين علل اضافه وزن و چاقي به دليل كم خوابي، افزايش ترشح هورمون كورتيزول است. كورتيزول يكي از هورمون هاي بدن است كه از غده آدرنالين يا فوق كليوي ترشح مي شود. ترشح كورتيزول در واكنش بدن به سطح بالايي از استرس صورت مي گيرد؛ به همين دليل به آن هورمون استرس هم گفته مي شود. زماني كه بدن دچار كم خوابي مي شود، ميزان استرس و در نتيجه، ترشح كورتيزول افزايش مي يابد. كورتيزول به تصور اينكه بدن در شرايط خطري قرار دارد، از خوابيدن شخص جلوگيري مي كند.

تاثيرات كورتيزول بر روي بدن

اگر ميزان انسولين بدن بالا برود، بدن انرژي را به شكل گليكوژن و چربي ذخيره مي كند. از طرف ديگر، افزايش ميزان كورتيزول باعث افزايش انسولين در بدن مي شود. كم خوابي يك استرس كاذب است و بدن نمي تواند گلوكز رها شده توسط كورتيزول و چربي انباشته شده توسط انسولين را آنطور كه بايد بسوزاند. در نتيجه، بي ام آي و شاخص توده ي بدني افزايش مي يابد.

همچنين براي كسب اطلاعات بيشتر درمورد رژيم هاي لاغري اينجا كليك كنيد.

همانطور كه گفته شد، كورتيزول هورمون استرس است و در شرايط استرس زا ، گلوكز بيشتري را در اختيار بدن قرار مي دهد تا انرژي بيشتري براي نجات يافتن از آن شرايط داشته باشد. در همان حال، كارهاي غيرضروري بدن مانند رشد، هضم غذا و ديگر كارهاي بلند مدت موقتا متوقف مي شوند. اما از آنجايي كه بدن عملا براي نجات كاري نمي كند، اين گلوكز نمي سوزد و در بدن انباشته مي شود.

همچنين درمورد مزاياي جراحي لاغري بيشتر بدانيد.

كم خوابي و چاقي در كودكان

علاقه ي شديد كودكان به تلويزيون، گوشي همراه، بازي هاي كامپيوتري و خوردن خوراكي هاي ناسالم حين استفاده از اين وسايل باعث مي شود كه والدين شان هرشب آنها را با جر و بحث به اتاق خواب ببرند و مجبور به خوابيدن كنند.

درمورد موثر ترين راه هاي لاغري شكم و پهلو بيشتر بدانيد.

تحقيقات نشان مي دهند كه كم خوابي بر وزن كودكان هم اثر دارد و كودكاني كه كمتر از ۱۰ ساعت مي خوابند، دچار چاقي مي شوند. كودكان در آخر هفته و روزهاي تعطيل، نسبت به روزهايي كه به مدرسه مي روند، كمتر مي خوابند. بنابر يافته هاي دكتر فيليس زي (Dr. Phyllis C. Zee)، اگر كودك در شبانه روز به اندازه ي كافي بخوابد اما ساعات خوابش منظم نباشد، تاثير اين بي نظمي بر چاقي وي از كم خوابي بيشتر است.

سخن نهايي

ما امروز در اين مطلب تمام سعي خود را كرديم تا اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه ارتباط مستقيم بين كم خوابي و چاقي را دراختيار شما عزيزان قرار دهيم و همه چيز را در اين زمينه به شما بگوييم. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد و از آن استفاده كرده باشيد. همچنين براي اينكه اطلاعات بيشتري در اين زمينه داشته باشيد به شما پيشنهاد مي‌كنيم تا حتما سايت جراحي لاغري را بررسي كنيد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۳۷:۰۶ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :