جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

هزينه عكس دندان و هر آنچه بايد درمورد آن بدانيم

امروزه با وجود تمامي تحريم هايي كه بر عليه كشور ما وجود دارد، تمامي هزينه ها نجومي و رو به افزايش هستند. عكس دندان در حيطه دندانپزشكي شايد يكي از مواردي باشد كه به شدت مورد توجه است. ما امروز در اين مطلب قصد داريم تا اطلاعات بسيار خبوي را در زمينه عكس دندان يا همان عكس OPG دندان در اختيار شما عزيزان قرار دهيم. پس با ما تا انتهاي اين مطلب همراه باشيد.

عكس OPG دندان چيست؟

او پي جي يا OPG خلاصه شده عبارت (Orthopantomagram) نوعي اسكن دهان و دندان با كمك اشعه ايكس است كه يك تصوير واحد از همه دندان ها در فك هاي بالا و پايين را به صورت يكجا نشان مي دهد.

به جز دندان ها، با كمك اين عكس، نمايي از استخوان فك و مفصل گيجگاهي كه محل اتصال استخوان فك به جمجه است به نمايش در مي آيد. ادامه مقاله را بخوانيد تا با كاربردها، مزايا و هزينه عكس دندان  opg بيشتر آشنا شويد.

همچنين در مورد درمان دندان درد در خانه بيشتر بدانيد.

قيمت و تعرفه هاي مربوط به عكس دندان

راديوگرافي دهان و دندان يكي از عمومي ترين پروسه هاي دندانپزشكي است كه معمولا هزينه آن بر اساس بخشنامه هاي وزارت بهداشت تعيين مي شود. هزينه عكس دهان با اين روش مطابق با نظر وزارت بهداشت 20 هزارتومان است اما ممكن است در شهرها و كلينيك هاي مختلف تا 100 هزار تومان نيز هزينه داشته باشد.

با توجه به اينكه راديوگرافي دهان و دندان يك پروسه مهم براي امر تشخيص است و به درمان كمك زيادي مي كند، هزينه آن توسط بيمه ها پوشش داده مي شود. بيمه تامين اجتماعي بخش زيادي از هزينه را پوشش مي دهد و بيمه هاي تكميلي تمام هزينه opg را تقبل مي  كنند.

براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه دندانپزشكي با ليزر اينجا كليك كنيد.

فلسفه استفاده از اين مدل عكس ها به شكل و ظاهر فك ما انسان ها بر مي گردد. از آنجايي كه فك ما به حالت قوسي است با كمك روش هاي معمولي راديوگرافي نمي توان تصاوير خوبي از دندان ها و فك به صورت يكجا گرفت. در واقع اينكار بسيار بسيار دشوار خواهد بود. به همين جهت تصوير برداري به روش نويني مانند opg روي كار آمد كه مخصوص گرفتن تصاوير از قوس فكي انسان ها است.

با كمك اين عكس دهان، مي توانيد به خوبي يك شكل واحد از داخل دهان تهيه كنيم به طوري كه تمام دندان ها در آن تصوير نمايان باشند. تقريبا بيشتر مشكلات دندان ها با كمك اين راديوگرافي قابل تشخيص هستند. از مزاياي اين روش عكسبرداري كاهش هزينه عكس دندان به نسبت روش هاي قديمي است.

سخن نهايي

ما امروز در اين مطلب تمام سعي خود را كرديم تا اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه عكس OPG دندان و هزينه و تعرفه هاي مربوط به آنه را در اختيار شما عزيزان قرار دهيم. اميدورايم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد و از آن استفاده كرده باشيد. همچنين براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه هاي مختلف دندانپزشكي مي‌توانيد به پايگاه سلامت دهان و دندان مراجعه كنيد.

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۰۹:۰۶ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :