جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

گردنبند با زنجير تيغ ماهي چيست؟

آيا مي‌دانيد زنجير طلا تيغ ماهي چيست و آيا تا كنون براي خريد اين مدل گردنبند وسوسه شده‌ايد؟ اگر نمي‌دانيد از اين زنجيرها چگونه مي‌توان استفاده كرد و چگونه بايد از آنها مراقبت كرد در ادامه اين مطلب با طلا فروشي اينترنتي كيش طلا همراه باشيد.

احتمالا از روي نام اين زنجير حدس زده‌ايد كه چه شكلي مي‌تواند داشته باشد؛ يك زنجير فلزي پهن و مسطح كه بخش‌هاي چسبيده به هم دارد. تكه‌هاي كوچك فلز به شكل هفتي در كنار يكديگر چيده شده‌اند تا شكلي شبيه به تيغ ماهي را تداعي كنند.

بزرگ‌ترين مشكل و عيبي كه اين زنجير دارد اين است كه به راحتي پيچ مي‌خورد. از آنجا كه همه بخش‌هاي زنجير صاف و نازك هستند، اگر زنجير را كمي محكم‌تر از معمول بكشيد ممكن است خم و دفرمه شود.

بيشتر بدانيد :

با زنجير تيغ ماهي مدال يا آويز استفاده نمي‌كنند!

يكي از اشتباهات رايج مردم هنگام استفاده از زنجير تيغ ماهي اين است كه سعي دارند از آن مدال آويزان كنند. اين كار به هيچ وجه درست نيست؛ اول به اين دليل كه اين زنجير بسيار ظريف است و هر نوع فشاري سبب خم شدن يا شكستن آن مي‌شود. دوم اينكه اين زنجير به خودي خود زيباست و به آويز يا مدالي براي نماي بيشتر نياز ندارد.

زنجير تيغ ماهي مناسب هر موقعيتي نيست

همان طور كه بارها در بالا اشاره كرديم، گردنبند تيغ ماهي بسيار شكننده است. به همين خاطر هنگام استفاده از آن بايد حواستان جمع باشد كه پيچ نخورد يا به موها يا لباستان گير نكند.

به طور كلي توصيه ما اين است كه اين گردنبند را فقط براي مناسبت‌هاي خاص بپوشيد و پس از بازگشت به خانه فورا آن را از گردن باز كرده و در جعبه‌اش بگذاريد تا سالم باقي بماند.

آيا آسيب‌هاي گردنبند تيغ ماهي قابل تعمير است؟

اين موضوع به نوع ضربه‌اي كه به گردنبند وارد شده بستگي دارد. اما بايد بدانيد كه جاي تعمير در گردنبند ديده مي‌شود و زنجير هرگز شبيه روز اولش نخواهد شد.

البته اگر زنجير فقط خم شده باشد، مي‌توان آن را صاف و دوباره مسطح كرد بدون اينكه جاي خميدگي ديده شود. اما محل خميدگي ضعيف شده و ممكن است پس از مدتي دوباره از همان جا دچار آسيب بشود. حتي ممكن است دفعه بعدي از همان محل بشكند.

منبع " گالري طلا و جواهر كيش طلا  www.kishtala.com

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۴۶:۲۵ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :