جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

نقش سوربيتول در تهيه ويتامين C مصنوعي

سوربيتول ممكن است از طريق يك واكنش كاهش گلوكز توليد شود كه در آن گروه آلدهيد به يك گروه هيدروكسيل تبديل مي شود. واكنش نياز به NADH دارد و توسط آلدوز ردوكتاز كاتاليز مي شود. كاهش گلوكز اولين گام راه پوليول متابوليسم گلوكز است.

اين مكانيسم حاوي تركيب تيروزين در محل فعال آلدئيد ردوكتاز است. اتم هيدروژن در NADH به اتم كربن آلدئيد الكتروفيله منتقل مي شود. الكترون ها در اتصال دوجنسي كربن آلدئيد به اكسيژن منتقل مي شوند كه پروتون را بر روي زنجيره جانبي تيروئيد جذب مي كند تا گروه هيدروكسيل را تشكيل دهد. نقش آلدئيد ردوكتاز تيروزين فنول به عنوان يك اسيد كلي براي توليد پروتون به اكسيژن آلدهيد شده كاهش يافته در گلوكز استفاده مي شود.

كاهش قند در مسير طبيعي متابوليسم گلوكز در بدن انسان طبيعي نيست، جايي كه سطح گلوكز در محدوده طبيعي است. با اين حال، كاربرد سوربيتول در بيماران ديابتي كه سطح قند خونشان بالا است، تا ۱/۳ گلوكز مي تواند از مسير كاهش گلوكز جلوگيري كند. اين NADH  مصرف خواهد كرد و در نهايت منجر به آسيب سلول خواهد شد.

بيشتر بدانيد :

كاربرد سوربيتول به عنوان يك تثبيت كننده در محصولات دارويي و همچنين به عنوان ماده اوليه در تهيه ويتامين C مصنوعي است. ويتامين C به دليل تطبيق پذيري با پليول ها بازار در حال رشدي دارد. براي توليد پليول ها ، مواد اوليه نشاسته اي از ذرت ، ريشه كاساوا يا سيب زميني استخراج مي شود و سپس به قند تبديل مي شود. قند با استفاده از هيدروژن تحت فشار بالا و در دماهاي بالا هيدروژنه مي شود تا محصول نهايي باشد.

يك كاتاليزور لازم است زيرا مولكول هيدروژن براي واكنش نياز به انرژي فعال سازي زياد دارد. ويتامين C يك آنتي اكسيدان است كه براي رشد و ترميم بافت، عملكرد غدد آدرنال و لثه هاي سالم مورد نياز است. همچنين در توليد هورمونهاي ضد استرس و اينترفرون كمك مي كند و براي متابوليسم اسيد لاكتيك ، تيروزين و فنيل آلانين مورد نياز است. آن را در مقابل اثرات مضر آلودگي محافظت مي كند، به جلوگيري از سرطان كمك مي كند، از عفونت محافظت مي كند و ايمني را افزايش مي دهد.

ويتامين C باعث افزايش جذب آهن مي شود. ضروري در تشكيل كلاژن ، ويتامين C در برابر لخته شدن خون و كبودي محافظت مي كند و باعث بهبود زخم ها و سوختگي ها مي شود. شواهد نشان مي دهد كه ويتامين C با ويتامين E كار مي كند و آنها فعاليت هاي آنتي اكسيدان را تقويت و گسترش مي دهد.

بدن انسان ويتامين C توليد نمي كند.پس بايد اين ويتامين را از رژيم هاي غذايي و يا مكمل ها به دست آورد. مصرف ويتامين C ضروري است. بدن با تبديل گلوكز اضافي موجود در جريان خون به سوربيتول سعي در محافظت از خود در برابر قند خون بالا دارد.

منبع : www.jahanshimi.com


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۲۶:۵۷ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :