جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

ارتودنسي يا لمينت ؛ كدام مشكل من را حل مي كند؟

پاسخ  دكتر كاميار خضري بهترين متخصص ارتودنسي كرج و تهران به اين سوال :

امروزه زيبايي دندان و دهان از اهميت بالايي براي بسياري از افراد در كل جهان دارد؛ به طوري كه آن ها حاضرند تا هرگونه هزينه اي را متحمل شده و به زيبايي دندان مورد نظر خود دست پيدا كنند. از مهمترين و پرطرفدارترين روش هاي مورد استفاده براي زيبايي دندان، مي توان به ارتودنسي يا لمينت اشاره كرد، كه هر كدام از اين روش ها داراي هزينه هاي بسيار متفاوت و مراحل اجرايي گوناگوني نيز هستند كه افراد مي توانند با توجه به نظر دندانپزشك خود، يكي از اين بهترين روش ها را براي رسيدن به زيبايي مورد نظر خود انتخاب كنند.

در مقايسه اين دو روش بايد به اين نكته توجه كرد كه ارتودنسي روشي درماني است. زماني كه شما از اين روش استفاده مي كنيد؛ در واقع وضعيت دندان هاي خود را به شكل طبيعي و درست آن ها در خواهيد آورد، چون اين روش بر اساس طبيعت دندان ها است معمولا داراي نتيجه مطمئن تر و طولاني تر است؛ اما لمينت همانطور كه گفته شد بيشتر يك عمل زيبايي است، شكل و طبيعت دندان ها را تغيير مي دهد؛ به همين دليل ممكن است نتيجه اوليه رضايت بخش باشد اما در آينده اي نزديك دچار مشكل شويد. قبل از تصميم گيري در مورد هركدام از اين روش ها حتما با يك پزشك متخصص مشاوره كنيد.

مزيت هاي ارتودنسي و لمينت

اگر شما به دنبال يافت پاسخ مناسبي براي ارتودنسي بهتر است يا لمينت هستيد مي توانيد با مزيت هاي روش ارتودنسي آشنا شويد كه از مهمترين و اصلي ترين مزيت هاي استفاده از آن مي توان به داشتن دندان هاي بسيار منظم و در يك رديف اشاره كرد. ارتودنسي مي تواند با وارد كردن فشار يكساني روي هر يك از دندان ها، مانع از پوسيدگي دندان ها شده و زيبايي ماندگاري را براي شما به ارمغان آورد.

درمان ارتودنسي پيش از لمينت كردن دندان‌ها

اگر دندان ‌هايتان كج و نامرتب باشد، هنگام بسته بودن فك ها و هنگام جويدن غذا فشار زيادي بر لبه هاي لمينت وارد مي‌شود چون فشار به خوبي بين دندان‌ها توزيع نمي‌شود. اين وضعيت باعث مي‌شود لمينت لب پر شده يا بشكند و يا در اثر فشار وارد شده از سطح دندان جدا شود؛ بنابراين اگر دندان‌هايتان صاف و هم‌رديف نيستند بايد اول درمان ارتودنسي انجام دهيد و آنها را مرتب كنيد و پس از آن با لمينت دندان ‌هاي خود را زيبا كنيد.

بيشتر بدانيد:

ارتودنسي سريع

ارتودنسي پيشگيرانه


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۲۱:۳۳ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :