جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

آيا مي توان طلاي سياه شده را با مايع ظرفشويي براق كردن ؟

تميز كردن طلا( طلا زرد ، سفيد و طلاي رزگلد ) يكي از چالش‌هايي است كه ممكن است براي هريك از ما پيش آمده باشد. سياه شدن طلا براي هيچ كسي خوشايند نيست. هر فردي كه با اين مشكل مواجه مي‌شود دوست دارد بسيار سريع در خانه از شر اين سياهي و كدر شدن خلاص شود و زيور آلات طلايي كه دارد دوباره مثل روز اول براق و درخشان شوند.

براي اينكه بدانيد چگونه مي‌توان اين كار را كرد تا انتهاي اين مطلب با گالري طلا و جواهر كيش طلا همراه باشيد.

بيشتر بدانيد : دانشنامه طلا

تميز كردن طلا سياه شده با مايع ظرفشويي

۱- براي پاك كردن هر نوع سياهي از روي طلا مي‌توانيد چند قطره مايع ظرفشويي ملايم كه فسفات ندارد را درون آب ولرم بريزيد. هم بزنيد. يك كاسه كوچك را با ۱ تا ۲ پيمانه آب ولرم (۲۴۰ تا ۴۷۰ ميلي‌ليتر) پر كنيد. چند قطره مايع ظرفشويي بريزيد و حدود ۱۰ تا ۱۵ ثانيه هم بزنيد تا كاملا تركيب شوند.

۲- طلا را به مدت ۱۵ دقيقا درون كاسه قرار دهيد تا خيس بخورد. اين كار باعث مي‌شود تا هر نوع كثيفي يا سياهي از سطح طلا جدا و پاك شود. پس از ۱۵ دقيقه آن را با دستمال تميز كنيد.

۳- با مسواك بسيار نرم سطح طلا را برس بكشيد. اگر سياهي‌ها با دستمال پاك نشدند، مسواك نرم  را به محلول آب و مايع ظرفشويي آغشته كنيد. آن را روي جاهايي كه سياه و كدر شده بكشيد. فقط حواستان باشد كه خيلي فشار نياوريد تا سطح طلا خراش برندارد.

۴- طلا را زير آب شير آبكشي كنيد تا ريكا از سطح آن كاملا شسته و تميز شود. براي اطمينان از نيفتادن طلا از دست و گير نكردن آن در چاه سينك، توصيه مي‌كنيم حتما يك آبكش يا سبد با سوراخ‌ها بسيار ريز درون سينگ بگذاريد و سپس طلا را زير شير بشوييد.

۵- پس از شستن طلا، آن را با دستمال نرم و بدون پرز (مثل دستمال عينك يا دستمال‌هاي جير مخصوص جواهرات) خشك كنيد. سپس طلا را در معرض هوا قرار دهيد و بگذاريد يك شب تا صبح بماند تا كاملا خشك شود.

بيشتر بدانيد : راهنماي خريد اينترنتي طلا


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ دى ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۰۴:۰۹ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :